• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking met 3 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwaze

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Beste forum leden,

Ben al meerdere keren geweldig geholpen maar ik zit weer met een probleem waar ik niet uitkom.
In het bijgevoegde bestand heb ik de kolommen en cellen waar het om gaat geel gemaakt.
In het tabblad ''uitslagen'' heb ik gegevens op a3,b3,c3 die corresponderen met het tabblad ''invoeren''
f7, i4 en i7. Als ik nu in de kolom fusarium op c7 ieder getal of tekst invul zou ik die in tabblad ''uitslagen''
in kolom H fusarium willen terug zien op de goede plek of plekken daar er meerdere invullingen zijn.

bvb dank Evert

Bijlagen

In H2 en doortrekken naar beneden

Code:
=LET(rng;Invoeren!$F$4:$AN$53;x;Invoeren!$C$4:$F$53;c;KOLOMMEN(rng);r;MAX(PRODUCTMAT((rng=C2)*(INDEX(x;;4)=B2)*(INDEX(rng;1;REEKS(;c))=A2);REEKS(c;;;0))*REEKS(RIJEN(x)));ALS.FOUT(INDEX(x;ALS(r=0;-1;r);1);""))

Celopmaak om nullen weg te laten

Code:
0;;

Laatst bewerkt:
Diepe buiging Jec voor deze oplossing, perfect.

Veel dank Evert

Beste JEC,

Ik heb geprobeerd om hetzelfde kunstje uit te voeren in kolom G "meeldauw" maar ik ben echt de weg kwijt en weet niet hoe dat te fixen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om die code te regelen?

alvast dank, Evert

Met een kleine aanpassing.
Plak in G2. Trek door naar beneden en naar rechts

Code:
=LET(rng;Invoeren!$F$4:$AN$53;x;Invoeren!$A$4:$F$53;c;KOLOMMEN(rng);r;MAX(PRODUCTMAT((rng=$C2)*(INDEX(x;;6)=$B2)*(INDEX(rng;1;REEKS(;c))=$A2);REEKS(c;;;0))*REEKS(RIJEN(x)));ALS.FOUT(INDEX(x;ALS(r=0;-1;r);1+2*(KOLOM()=8));""))

Geweldig. Dat mensen dit toch kunnen. Hier had ik nooit op gekomen.
Dank je wel JEC.

Evert

Graag gedaan hoor:thumb:

Goedendag,

Ik heb het bestand gedownload en geopend in office 2019 nu werkt de LET functie niet.
Is deze functie alleen geldig in office 356?
Wat is in office 2019 de gelijkwaardige functie, als die al bestaat?

met vriendelijke groet,

Ewoud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan