Vergelijking systemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vkey
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vkey

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Mensen,

Ik heb twee systemen op het oog. De ene is 549 euro en de andere 599, hieronder een linkje waar ze naast elkaar staan:

http://www.dell.com/nl/p/configuration-compare.aspx?ocs=d00x8321,d006247&returnURL=http%3A%2F%2Fwww.dell.com%2Fnl%2Fp%2Fdesktops.aspx%3Fc%3Dnl%26cs%3Dnldhs1%26l%3Dnl%26s%3Ddhs%26~ck%3Dmn%23!facets%3D40189~0~396646%2C40189~0~196670%2C40186~0~852691%2C111726~0~1780114%26p%3D1

Het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de duurdere een grotere harde schijf heeft, maar iets minder RAM geheugen. Klopt dit of zitten er addertjes onder het gras?
De harde schijf is voor mij niet belangrijk, in dat geval kan ik dus beter voor de goedkopere gaan?

Het gewicht, de dure is toch een paar kilo zwaarder. Maar aangezien het een desktop is denk ik niet dat je daar mee zit.
Verder heeft de dure aangegeven welke dvd brand software. De andere staat niet aangegeven welke dat is.

Verder heeft de goedkopere een nvidia video kaart.
Volgens benchmarks is de video kaart van de goedkopere computer veel beter.

De AMD radeon staat op 369 (dure) en de nvidia op 742 (goedkopere).

En als harde schijf niet belangerijk is voor je dan moet je voor RAM gaan (goedkope dus).

MAAR LET OP!
Ik weet niet of er zo nog adders onder het gras liggen. In ieder geval zijn ze niet op te maken uit de specs.

Bij de xps (dure) kan je het geheugen op de dell site uitbreiden (wel voor extra cash). Net zoals je voor een betere video kaart kan kiezen. De dure heeft geen draadloos internet. Goedkope weet ik niet. Verder moet je ook kijken wat je wilt.

De prijs bij de dure is de min. prijs, je kan voor uitbreidingen kiezen zoals voor videokaarten en geheugen. Als je wilt gamen zou ik dus de xps nemen en een andere videokaart selecteren. Maar dit is dan wel voor een minder gunstige prijs.

Ende inspiron 620
is eigenlijk hetzelfde (als de dure) maar dan voor 499: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=d006248&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=inspiron-620

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Waarschijnlijk kan ik beter de goedkopere nemen, verder uitbreiden was ik eerlijk gezegd niet van plan. Ik speel bijvoorbeeld wel eens een spelletje, maar dat moet met dat systeem toch lukken.
De inspirion 620 die je op het einde noemt, dat is overigens de goedkopere uit de vergelijking, maar dan een versie naar beneden.

welk games speel je?
de GT530 en HD6450 zijn allebij geen game kaarten

nee, maar je kan wel wat games spelen...

Geen battlefield 3 maar de gt 530 is beter, maar in de xps kan je een betere videokaat bestellen.

Geen van tweeën

Geen van die twee pc's voldoet voor zware games lijkt me.
Ik zou dan ook een krachtige Medion of een zelfbouw kopen, als ik jou was.

Qua games is GTA IV denk ik het zwaarste wat ik speel. Heb nog een beetje verder zitten snuffelen en ben wel erg aan het twijfelen of ik zelf wat samen zal stellen of toch voor een standaardpakket ga. Zijn er nadelen aan verbonden (behalve garantie etc.) wanneer je zelf een systeem samenstelt? Het grootste probleem ben ik zelf waarschijnlijk, ik heb er net niet genoeg verstand van om dit helemaal zelf te doen.

Nog even doorgaand op de videokaarten;
1 GB AMD Radeon HD 6670
NVIDIA® GeForce GT 545 1GB DDR5

In de benchmarks komt de AMD iets hoger uit, maar is dit in de praktijk ook zo? Ik dacht dat in het geval van vergelijkbare specs, Geforce beter was...

je krijgt standaard 1 jaar of soms 2 bij een assemblage pakket via de webshop

als je al een beetje degenlijk wilt kunnen gamen (daar valt GTA IV zeker onder) dan raad ik tog minimaal een HD6770 videokaart aan

Laatst bewerkt:
De AMD hd is meer voor media gemaakt, ik denk dat een nvidia beter presteert met games. Maar de benchmarks zijn gericht op de gemiddelde prestatie.

Een nadeel aan zelf samenstellen: Je moet weten welke cpu past op welk moederbord en welke videokaart.

Ook de reden wrm ik nog niet weet wat ik ga doen als ik het geld heb.

wij kunnen je helpen met het samenstellen van een computer bij bijvoorbeeld azerty of 4launch

als je dit voor ons beantwoord kunnen wij je prima helpen

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten dat ik er eerst nog even rustig over na ga denken. Ben er inmiddels ook achter dat harde schijven op het moment peperduur zijn, nog een reden om nog even te wachten.

dat word dan lang wachten :P
die fabrieken zullen zeker nog een aantal maanden weinig produceren

Dat wordt zoals Firestorm zegt wachten tot je een ons weegt.
Volgens sites als Tweakers en Webwereld, en dat zijn niet de minste nieuwsbronnen in computerland, blijven de prijzen tot midden 2012 hoog, in een optimistisch scenario!
Anders wordt midden 2012 eind 2012.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan