• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking tussen twee kolommen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ridders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Beste iedereen,

Ik ben nu bezig met het maken van een vergelijking tussen twee kolommen met de bankrekening gegevens. In kolom A heb ik een aantal bankbetalingen (zijnde de tegenrekening van de bankbetalingen) en in kolom C heb ik een lijst met daarin een overzicht van alle bankrekeningnummers die bekend zijn (crediteurenlijst), bijv;

Bankbetalingen tegenrekening (A) / Banknummers crediteurenlijst (C)
123456789 / 123456777
123456788 / 123456785
123456787 / 123467898
123456786 / 123456788
etc.

Ik wil nu in kolom B dat de bankbetalingen wordt gekoppelt aan de banknummers van de crediteurenlijst. Ik heb nu als formule in kolom B
=(VERT.ZOEKEN(A2;$C$2:$C$1677;2))

Maar nu krijg ik enkel als melding #N/B. Terwijl als ik diverse bankbetalingen control f in de lijst (kolom a) zoek met de crediteurenlijst ik wel matches vindt, maar de formule geeft dit niet aan.

Staan je cijfers wel als cijfers in de cellen en niet als tekstwaarde? Dit probleem komt vaak voor.

De vertikaal formule is fout.
verander deze
PHP:
=(VERT.ZOEKEN(A2;$C$2:$C$1677;2))
in
PHP:
=(VERT.ZOEKEN(A2;$C$2:$C$1677;1;0))

Bedankt voor de reacties! ik heb de formule aangepast en de gegevens staan op getal, maar nog steeds wil die niet matchen. Sommigen nummers pakt die wel maar de meesten staan nog op N/B. Dit terwijl ik bijv nummertje 285082264 zowel in kolom A en C heb terwijl die in kolom B zegt #N/B.

Tijd om je bestand te tonen zodat de helpers kunnen zien waar het fout gaat.

Zoals Ndam reeds aangaf staan de meeste cellen als tekst in kolom A

gebruik deze eens.
PHP:
=VERT.ZOEKEN(A3*1;C3:$C$1677;1;0)

Volgens mij is het met u laatste suggestie gelukt ik heb nu heel veel hits.

Ik heb een en ander voor u in het bestand geplaatst,
oa een filter om de gevonden waardes af te zonderen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan