• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijking van cellen in twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Harry,

Heb het bestand bijgevoegd, wellicht wat makkelijker en op tabblad DATA aangegeven met ? wat mij niet lukt, dus eigenlijk maar een naam, maar ik wil ook dat hij de cellen naar beneden meeneemt om daar de namen te plaatsen van tabblad VERGELIJK, zie ?

Bekijk bijlage Wel of Niet 3.xlsx

Groet,
Richard

Niet vergeten de formules aftesluiten met Ctrl+Shift+Enter.

Bijlagen

Oke, maar hij pakt niet de juiste naam bij het juiste getal, als je kijkt naar tabblad DATA cel B4 staat daar "kwast" maar nummer 305 is geen kwast, daar staat nu niets, cel 303 op tabblad VERGELIJK is "kwast".

Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij de namen neemt die horen bij de nummers op tabblad VERGELIJK, kolom B en D en dat hij deze dan neerzet op tabblad DAT achter het juiste nummer, dus op tabblad DATA komen de namen altijd overeen met de nummers.

Kolom A, B en C,D op tabblad VERGELIJK verander ik ook wel door andere nummers en namen, dus eigenlijk moet hij op tabblad DATA in de cel achter de nummers de namen neerzetten die iovereenkomen met het nummer in de cel daarvoor.

Het is namelijk zo dat de nummers niet altijd op dezelfde (horizontale) positie staan (zie als voorbeeld met oranje even aangegeven nummer 305) is het mogelijk dat hij in tabblad DATA kijkt naar de namen die bij de nummers horen op tabblad VERGELIJK kolom B en D, maar dan wel dit bij het juiste getal zet, ook al staat dit op een andere horizontale rij?

Groet,
Richard

Bekijk bijlage Wel%20of%20Niet%203 (2).xlsx

Hoi Hary,

Helemaal fantastisch!!! het werkt top!

Nu ga ik proberen om de gegevens van tablad DATA in een grafiek te krijgen, ook weer spannend, maar mocht je dit ook weten, hou ik mij aanbevolen.

Nogmaals dank!

Groet,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan