Vergelijkingsfunctie voor spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Wij zijn bezig met een vergelijkingsfunctie. het ziet er ongeveer zo uit:

jij hebt:

10 zwaardvechters
20 boogschutters
5 paarden

Iemand anders heeft:

5 zwaardvechters
10 boogschutters
2 paarden

jij wint, maar hoe moet ik het maken dat je ook eenheden terugkrijgt na het uitrekenen of iemand heeft gewonnen?

Wij werken met een puntensysteem. Paarden zijn bijvoorbeeld sterker en hebben dus ook meer punten.

help?

Zolang die punten bekend zijn (het zij in een array, het zij in een database-tabel) kun je toch gewoon alle punten bij elkaar optellen en dan kijken welke de meeste heeft.

Dat heb ik door. maar het gaat om het gedeelte: welke units krijgt de speler terug?

Wat moet hij terug krijgen dan? Ik weet niet hoe je spel in elkaar zit dus hoe of wat is hier onbekend.

En waarom zou iemand iets terug moeten krijgen?

iemand koopt een leger,
vecht ermee
en dan is het de bedoeling dat hij ook wat leger terugkrijgt... maar hoe?

Dat vraag je aan iemand die niets van het hele spel afweet...

Pas het even toe op je voorbeeld. Wat moet daar terug komen?

dit is het voorbeeld:

10 zwaardvechters
20 boogschutters
5 paarden

Iemand anders heeft:

11 zwaardvechters
10 boogschutters
2 paarden

dan komen er 3 paarden terug, 10 paarden, en -1 zwaardvechters? ik snap niet hoe ik het moet verdelen over de units. snap je?

Waarom komt er -1 terug er komt dan toch gewoon 0 terug?

Hoe is de puntenverdeling?

In principe doe je het vergelijken gewoon
PHP:
<?php
// Punten
$pntZwaard = 1;
$pntBoog = 2;
$pntPaard = 3;
if(isset($_POST['submit'])) {
  $totaal_punten =  ($pntZwaard*$_POST['zwaard']) + ($pntBoog*$_POST['boog']) + ($pntPaard*$_POST['paard']);
  echo 'Jouw inzet is '. $totaal_punten .' punten waard';
}
?>

het vergelijken zelf is inderdaad makkelijk. maar het is de bedoeling dat mensen ook units terugkrijgen, zodat die ze de volgende keer deze units heeft (die over bleven) en zelf ook nog kan bijkopen. het is namelijk de bedoeling dat er net als in een echt slachtveld er ook echt poppetjes terugkomen. Het is dan makkelijk met 1 unit soort, maar wij hebben er veel meer. stel je doet het met alleen punten vergelijken, dan komt er niets terug...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan