Vergredelen en ontgrendelen in Microsoft Access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJwessels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Ik maak een nieuw formulier maar kan niet meer dan twee records plaatsen. Is vergrendeld. Hoe haal ik de vergrendeling eraf?

Ik snap je vraag niet. Je kunt een formulier zo instellen dat je geen records kunt toevoegen. Of dat je wel records kunt toevoegen. Nergens kun je instellen dat je maar 2 records mag toevoegen. Een formulier waarin je een record mag toevoegen zal dus nooit 'vergrendelen'. Er moet dus iets anders aan de hand zijn wat niks met het formulier te maken heeft. Maar meer kan ik er zonder db niet van zeggen.

Ik snap je vraag niet. Je kunt een formulier zo instellen dat je geen records kunt toevoegen. Of dat je wel records kunt toevoegen. Nergens kun je instellen dat je maar 2 records mag toevoegen. Een formulier waarin je een record mag toevoegen zal dus nooit 'vergrendelen'. Er moet dus iets anders aan de hand zijn wat niks met het formulier te maken heeft. Maar meer kan ik er zonder db niet van zeggen.

Het gaat om een bestaande database waaraan ik een nieuwe formulier wil toevoegen. Ik heb een tabel aangemaakt en vervolgens een formulier. Verder werk ik al lang met dit document en heb niets aangepast. Daarom vind ik het ook zo'n vreemd gebeuren. Je advies de cursus na te zoeken. Dat zal ik zeker doen. Waar ergens vind ik iets over vergrendelen? Dan kan ik gericht zoeken.

Nogmaals: wat je beschrijft is niet logisch, en zonder de db te zien kan ik er niet zoveel van zeggen. Een database is overigens geen 'document', maar ik vermoed dat je bedoelt dat de database al geruime tijd bestaat en goed werkt. Maar je hebt dus wél iets aangepast, want je hebt er een tabel bijgezet. En als die tabel is gekoppeld aan andere tabellen, dan kan dat invloed hebben op andere formulieren, En is er dus wel degelijk een relevante aanpassing gedaan. Zoeken op 'vergrendelen' heeft volgens mij weinig zin, want ik denk dus echt dat er iets in de structuur zit wat het probleem veroorzaakt. Maar ja, ik kan de db niet zien :)
En graag niet meer op de QUOTE knop klikken als er niks te quooten is. Een heel bericht herhalen is niet echt zinvol, want het origineel staat er prachtig leesbaar boven. En dat kun je van de quoot niet zeggen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan