Vergrendeling en inschakeling van een dropdownmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een database, waarbij ik een datum box txt_datum heb en een dropdown menu cbo_beoordeling.
Nu wil ik graag als de datum box leeg is, dat de dropdownmenu vergredeld is en niet achtief. Dit moet pas gebeuren als er een datum in de datumbox is vermeld.

Helaas heb ik het antwoord niet kunnen vinden. (tenzij dat ik over het hoofd heb gezien)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken, of doorverwijzen waaer een uitleg staat,

Alvast bedankt.

Een hele simpele oplossing is deze:
Code:
Private Sub txt_Datum_AfterUpdate()
    If IsDate(Me.txt_Datum) Then
        Me.cbo_beoordeling.Enabled = True
    Else
        Me.cbo_beoordeling.Enabled = False
    End If
End Sub

Aha dat is inderdaad simpel, waar ik zelf nog problemen mee heb, is onder welke actie moet ik hem zetten :o

EDIT: Ik had even beter moeten kijken en denken..

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je de complete code zo in het VBA venster van je formulier plakken; de gebeurtenis koppelt vanzelf. (Na bijwerken) Overigens werkt deze code perfect als je toetsbesturing gebruikt (na invullen van datum TAB drukken), maar minder bij de muis, dan moet je eerst buiten het datumveld klikken. Komt door de werking van de DatePicker.

Inderdaad, maar werk echt goed, ik kan alleen het volgende zeggen. Michel, wederom heel erg bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan