Vergroot richtextbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
445
Hallo,

Uiteraard is het niet zo moeilijk om door middel van een click op de richtextbox deze te vergroten. Echter ik heb op de volgende wijze richtextboxen toegevoegd aan mijn formulier:
Code:
  Dim richtextbox As New RichTextBox
                Dim richtextbox As New richtextbox()
                richtextbox.Location = New Point(lengte, y)
                richtextbox.Size = New Size(160, 80)
                Me.Controls.Add(richtextbox)
y=y+100

Iedere keer als er weer een mutatie is wordt op deze manier een nieuwe richtextbox aangemaakt.
Dit zijn kleine boxen van 160 x 100. Vaak is text veel en veel groter. Het is natuurlijk mogelijk om dit te lezen middels scroll.

Maar ik zou door middel van een click op de desbetreffende richtextbox deze willen vergroten, maar waar verbind ik die code aan
want ik heb in feite een leegformulier. Pas als het programma opstart wordt het formulier gevuld met richtext boxen.

Groetjes
 
Je kan zoiets gebruiken:
[CPP] Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim Rtb1 As New RichTextBox
Rtb1.Name = "Rtb"
Rtb1.Location = New Point(100, 100)
Rtb1.Size = New Size(160, 80)
AddHandler Rtb1.Click, AddressOf Click_op_richtextbox
Me.Controls.Add(Rtb1)
End Sub

Private Sub Click_op_richtextbox(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
CType(sender, RichTextBox).Size = New Size(200, 100)
End Sub[/CPP]

Ik geloof dat dit ook werkt met meerdere richtextboxen, als je maar de addhandler hebt toegevoegd. Alleen de richtextbox die je dan hebt aangeklikt (in dit voorbeeld) zal vergroten.

Let wel op dat dit nog een beetje aangepast moet worden.

Succes!:thumb:

MartinJM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan