vergrootglas
Vista, gatsie, dat wordt weer slecht slapen vannacht.
Ik had altijd begrepen dat het probleem van Vista zat in het herkennen en werken met oude hardware, dus groot was mijn teleurstelling toen ik al mijn software in de vuilnisbak kon kieperen. Niets deed het meer, programma's waar ik al jaren mee werkte.
Ten einde raadt ben ik maar overgegaan op een (jammer dan) illegale XP versie. En nou doet alles het weer. (Alleen heeft Microsoft met z'n laatste update mij weer eens gepest met een 'reminder' - krijg ik iedere keer te zien bij opstart, hopelijk kan ik die eerdaags ook weer z'n nekkie omdraaien.)
Maarja, eventjes realistisch doen.
Je moet jezelf niet boos laten maken. Probeer, als je nog weinig Compie-ervaring heb, niet teveel programma's teveel te doorgronden.
Een leuk iets om mee te beginnen is iets om (bijvoorbeeld) foto's te bewerken. Altijd leuk.
Cameratjes kosten tegenwoordig een habbekrats en daar kan je hartstikke leuk mee spelen, samen met een compie.
En... het klinkt misschien allemaal reuze bijdehand, maar vergeet niet dat in het land der blinde 1-oog koning is.
Wat mij erg goed heeft geholpen is af en toe een Computeridee.
Staat altijd barstens vol met leuke ideeën.
Ja, en dan dat vergrootglas. Daar begrijp ik geen snars van.
Wat ik uit overige reacties begrijp is dat er toch een directory zou moeten zijn, onder program files, waar het programma naar weggeschreven zou moeten zijn met daarin een un-install. En die heb jij niet??? Die Bill Gates, die maakt er ook maar een potje van.
Hopelijk gaat hij het straks beter doen met Win7.
Nou ja, Vista en Dell hebben me inmiddles een paar jaar van mijn leven gekost.
Ik had mijn oude xp gekregen van iemand, Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou gaan computeren, Als iemand me 2 jaar geleden had gezegd dat ik dagelijks uren met een computer bezig zou zijn had ik de ggd gebeld om diegene met spoed op te laten halen!
Maar inmiddels vind ik het hartstikke leuk- tenminste als die dingen het enigszins redelijk doen.
Na een half jaar xp oefenen heb ik toen een nieuwe Dell gekocht. De eerst deed het al vanaf de eerste dag niet goed. Ik dacht dat dit aan mij lag, omdat ik ervaring had met vista en met een computer in het algemeen.....maar wat vista allemaal weigerde deed xp gewoon en na een paar maanden ben ik maar eens met dell gaan bellen.
Die hebben me toen om de haverklap de computer laten openen en via de telefoon van alles laten los en v vastmaken, en vista opnoieuwe laten installeren-meerdere malen.
Nadat ik met deze eerste computer elke week 3 tot 4 maal wekelijks uren met dell in verbinding stond om weer nieuwe ellende op te lossen vond men dat ik dan maar een ruilmachine moest krijgen.
En wat denk je? Van hetzelfde laken een pak, niks dan ellende! Andere problemen maar nog steeds problemen. Dus weer vrijwel dagelijks bellen en alles openschroeven en deze 2e computer heeft in 3 maanden tijd 15 x vista geherinstalleerd. Ik werd er totaal geschuffeld van , want nog steeds werkte er niks naar behoren.ik heb ze om mijn geld terug gevraagd, maar dat kpn niet. Ik had tenslotte al een ruilcomputer gekregen en meer konden ze niet voor me doen. Tja, inmiddels was ik zo murw en gestresst dat ik maar een HP heb gekocht, helaas ook met vista, want alhoewel de klant koning is, vista wordt niet meer geleverd.....
Die HP werkte vrij goed, maar had vanaf dag 1 een afwijking. Hiu ns tartte zeer langzaam op e bij elke update werd dat steeds langzamer. Op een zeker ogenblik duurde het 3 uur!!!! om mijn bureaublad te krijgen. Nou ja, wat denk je dat ik moest doen? Vista opnieuw installeren. En dat hielp niet dus. Ja, even, tot de volgende update, en toen begon het weer opnieuw met langzaam worden. Ik heb ze toen maar gebeld (daarvoor werd alles per email afgehandeld omdat je voor dat bellen per minuut moet betalen)
en die man liet me allerlei testen doen. Tijdens dat testen werd het scherm blauw en alles wat hij me liet doen liep op niets uit, alles bleef blauw.
Goed, toen werd er een afspraak gemaakt om het ding op te halen. Pas na de VIJFDE afspraak kwam er ook inderdaad iemand, het heeft dus 5 weken geduurd voordat dat ding opgehaald werd. Men snapte er daar niets van, dat was nog nooit gebeurd en sorry voor het ongemak.
Enfin, ik had hem zeer vlot terug, binnen drie dagen. De reparatiebon zei: Vista opnieuw geinstalleerd en Bootmenu geupdate.
Ik zet hem aan en zie dat er al allemaal icoontjes op mijn bureau staan, dus ik denk: huh,
als je vista opnieuw installert moet je je toch aanmelden etc? Ik weer mailen en vraag "hoe zit dat?
Krijg ik een mail terug na 2 dagen met , hou je vast, Mevrouw, je moet zelf vista opnieuw installeren als hij terug komt van reparatie. Dus ik weer: Maar er staat op de reparatiebon: VISTA OPNIEUW GEINSTALLEERD!!!! Ik begin wel eens aan mijn intelligentie te twijfelen hoor.
Maar goed, nog even over die dell, dat zat me niet lekker, tenstlotte was dat ding (of dingen als je de 2e meerekent) nog geen jaar oud, en ik heb er zelfs tot 2010 extra garantie bijgekocht.Uiteindelijk heb ik ze een brief op poten geschreven en gezegd dat -als ik niets van ze hoorde- ik de consumentenbond in zou schakelen en het ook in een klein stukje in de krant zou zettten, en dat ik een kopie aan de direktie zou sturen.
En ja hoor, na 3 weken werd ik gebeld.Om een lang verhaal kort te maken(nou ja, dat lukt al niet meer hahaha) ik kreeg een derde ruilcomputer. Een nieuwe, hadden ze gezegd.
Nou, nieuw was hij dus zeker niet, want er bleken nog programmas op te staan zoals photoshop elements 6! Dus weer bedonderd door DELL.
Ik heb hem meteen weer in de doos gedaan en op de kast gezet want ik word zenuwziek van dell. Wat mij betreft is het "Dell loop naar de HEL en blijf daar WEL.
Zo, nu heb ik mijn verhaal gedaan, dat weliswaar niets met het vergrootglas te maken heeft, maar wel met mijn computer ervaringen in 2 jaar tijd. De HP LIJKT nu redelijk te werken, de xp vertoont nu vreemde streken en zo blijf je bezig......meestal met oplossen van problemen. Ik zou zoooo graag eens een paar weken zorgeloos met photoshop aan de gang gaan of met painter. Maar het is mij niet gegeven denk ik.
Groetjes
Saraahtje666
Toen heb i