vergroten c-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb een vraag met betrekking tot het willen vergroten van mijn C-schijf.
Ik had van mijn harde schijf (1) een C-schijf en een D-schijf gemaakt. Nu heb ik de D-schijf iets verkleind in computerbeheer/schijfbeheer.
Ik maak overigens gebruik van het besturingssysteem Vista. Nu lees ik een paar keer op het forum dat je het vergroten van een schijf kunt doen met de schijfmanager van Vista. Op welke manier kan dit dan? De niet toegewezen ruimte zit nu achter de D-schijf en ik kan de C-schijf nu niet vergroten. Moet dit dan toch met Partition Magic (de versie die geschikt is voor Vista)?

Ik hoor het graag.

Hallo,

Had dat programma zojuist toevallig al gedownload en geinstalleerd, maar hier kan ik niets vinden om de C-schijf te vergroten, nadat ik de D-schijf kleiner heb gemaakt zoals dat wel kon met Partition Magic.
Van PartMagic heb ik nog niet de goede versie (die compatible is met Vista) gevonden.
Weet jij dan wellicht hoe dat moet met Easeus? Ik kom niet veel verder daarmee.

klikken op de c schijf(balk)

dan op de rand gaan staan en en met ingedruktemuis kun je de balk verschuiven
dan krijg je een melding van "lock"

kies dan linksonder voor apply

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb een vraag met betrekking tot het willen vergroten van mijn C-schijf.
Ik had van mijn harde schijf (1) een C-schijf en een D-schijf gemaakt. Nu heb ik de D-schijf iets verkleind in computerbeheer/schijfbeheer.
Ik maak overigens gebruik van het besturingssysteem Vista. Nu lees ik een paar keer op het forum dat je het vergroten van een schijf kunt doen met de schijfmanager van Vista. Op welke manier kan dit dan? De niet toegewezen ruimte zit nu achter de D-schijf en ik kan de C-schijf nu niet vergroten. Moet dit dan toch met Partition Magic (de versie die geschikt is voor Vista)?

Ik hoor het graag.
Tenzij er recentelijk iets is veranderd, kun je in Vista alleen schijven verkleinen, niet groter maken.

Dat werkt helaas niet. Ik kan wel (door het verschuiven door op de rand van het kader te staan) de D-schijf vergroten of verkleinen, maar ik kan de C-schijf niet vergroten. Dit komt volgens mij omdat de vrije ruimte achter de D-schijf ligt. Ik kan die vrije ruimte ook niet verplaatsen, anders dan door de D-schijf iets groter of kleiner te maken

wat als je dus met dit progje de D eerst weer groter maakt?(zal aan de rechterkant zijn)

en dan links weer kleiner.en dat aan je c toevoegen.
je schuift de boel dus als het ware op.

hiet lukt dat(ik zit nu ook ff mee te spelen met dit progje in xp btw)

Dat vermoedde ik inderdaad al. Met Partition magic moet het dan maar? Is er overigens wel een versie die compatible is met Vista? Ik zie wel in de omschrijving wel eens aangegeven worden dat het compatible is, maar wil ook niet graag opnieuw windows erop moeten zetten.

Bedankt Frankwannet (en Pasja natuurlijk ook),
Het werkt inderdaad. Had niet de andere kant geprobeerd, maar idd als je de D-schijf aan de andere kant iets opschuift komt er ruimte vrij voor C en dan lukt het wel.

ENorm bedankt voor jullie hulp!:thumb:

helemaal toppie:thumb:

het ging hier prima wat ik bedoelde.ik had nog een laatste stuk van 10mb vrij dus heb ff gedaan wat bij moest gebeuren en ja dus....

nu het progje dus zijn werk laten doen.

pc zal herstarten en dan aan de gang gaan

Tenzij er recentelijk iets is veranderd, kun je in Vista alleen schijven verkleinen, niet groter maken.

hallo ,
ik heb juist mijn C schijf vergroot in vista, met schijfbeheer.
heb het volgende gedaan.
bestanden van mijn D schijf naar een andere schijf gekopieerd.(externe)
D schijf geheel verwijderd
C schijf vergroot.
dan van de overgebleven ruimte een nieuwe kleinere D schijf gemaakt.
bestanden terug op D schijf geplaatst.

werkt prima.
grtz Argor

weetdingetje:
start, uitvoeren, typ in: gpedit.msc
schijfbeheer en je bent bij de optie die je hebben moet.

hallo ,
ik heb juist mijn C schijf vergroot in vista, met schijfbeheer.
heb het volgende gedaan.
bestanden van mijn D schijf naar een andere schijf gekopieerd.(externe)
D schijf geheel verwijderd
C schijf vergroot.
dan van de overgebleven ruimte een nieuwe kleinere D schijf gemaakt.
bestanden terug op D schijf geplaatst.

werkt prima.
grtz Argor
Correct, je hebt de optie gevonden om niet toegewezen ruimte toe te voegen aan een bestaande partitie. Idd. gaat het op die manier lukken. Je bent dan wel die "andere" partitie kwijt. Het is namelijk binnen Vista (en ook niet in XP) mogelijk om niet gebruikte (vrije) ruimte van een bestaande partitie, over te hevelen naar een andere.
Het verwijderen van een partitie met daarna het toevoegen van de nieuwe vrij gekomen ruimte is de enige truuk om het zonder software van derden te doen.

Gelukt

EASEUS 4.1.1 werkt perfect op windows 7 64 bit ( Ultimate 6.1-7100 in gebruik)

Na wekenlang te klooien en 1 keer 4000 mp3tjes verloren te hebben kwam ik erachter dat het simpel schuiven perfect werkt.

Zal wel dom klinken, maar ben ook niet meer de jongste .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan