Vergroten Pagefile

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaldo

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
492
Met grote belangstelling volg ik de BSOD-perikelen. Heb er zelf ook last van sinds Vista.
Een van de redenen zou kunnen zijn : een iets te kleine Pagefile (heb ik ergens gehoord).
Ooit heb ik ergens in mijn PC (weet niet meer waar) gezien dat mijn pagefile 1.3 GB is en dat 1.6 GB optimaal zou zijn.
Hoe vergroot ik nu mijn Pagefile?
 
Vergroten van virtueel geheugen maar niet meer dan de aanbevolen instellingen neem ik aan?

Werkgeheugen x 1,5 = Aanbevolen virtueel geheugen
 
Ik weet niet of binnen Vista de schermpjes allemaal hetzelfde zijn, maar binnen XP is het -> Deze computer -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeem -> Geavanceerd.

Zie verder de bijlage.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 101
Gevonden.
De geadviseerde grootte is groter dan de huidige 1.3 GB.
Je moet er de minimum en maximum grootte invoeren maar ik weet niet wat dat betekent.
Moet ik dan bij max gewoon 1.6 invoeren en bij min 0, of zoiets?
 
Zelf ondervind ik geen problemen met meer dan 1,5 keer je werkgeheugen...

ik heb 512 werkgeheugen en 1536 virtueel...
 
Bedankt beste mensen.

Ik heb minimum en maximum op 1.6 gezet.
Mocht dit heilzaam zijn t.a.v. BSOD's dan meld ik mij wel weer.

mvg
Lexaldo
 
Ik geloof er weinig van dat een te klein wisselbestand BSOD's veroorzaakt.
Sterker nog, ik heb tijden lang mijn pagefile op 0 MB gehad, omdat in mijn (nu 5 jaar oude) machine reeds vanaf dag een, 1 giga geheugen intern zat en ik helemaal geen harddisk nodig had om te swappen.

Echter, een bepaalde applicatie op mijn systeem vond en vindt het fijn om de swapfile te kunnen gebruiken en dus heb ik maar weer een pagefile grootte opgegeven.

Samengevat : als je nu 4 giga intern zou hebben, zou ik die pagefile gewoon op 0 zetten, totdat een of ander progje contstant vastloopt omdat het perse een swapfile wil gebruiken / nodig heeft.
 
Volgens mij worden BSOD's meestal veroorzaakt door hardwareproblemen (vuile stekkertjes cq aansluitingen, slechte geheugenchips etc).
Maar ik wilde niets aan het toeval overlaten.
 
Je hebt gelijk. Lange Pier.
Eerst de hardware-drivers dan pas de hardware.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan