• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verhinderen kopie excelfile opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

siske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Via een gezamelijke directory wil ik een bepaald excelfile voor meerdere mensen toegankelijk maken. Ik wil echter niet dat men een mogelijkheid heeft een kopie op te slaan.
Van een excelfile, al dan niet beveiligd met een wachtwoord, kan namelijk altijd een kopie worden opgeslagen en dit wil ik verhinderen.

Iemand een idee??

Niet direct een oplossing om de file niet op te kunnen slaan, maar wel dat deze dan niet meer bruikbaar is of hij moet echt gehacjkt worden.

Check in workbook_open of de directory van waaruit de file opgehaald wordt gelijk is aan de directory waar jij hem neergezet hebt. Is dit gelijk dan kan er verder gegaan worden. Is het ongelijk dan sluit de sheet direct.
Sheet wel met een goed password (op VBA) beveiligen.

Bijgaand een voorbeeldje.
Plaats de sheet in een directory C:\Excel en start deze en het gaat goed. Als je de sheet in een andere directory zet wordt deze na een melding meteen weer gesloten.

Laatst bewerkt:
Echt verhinderen kan je niet. Jan is hier wel creatief geweest... en dat is een optie. Let er dan wel op dat uw bestand onbruikbaar wordt als men de macro's niet zou inschakelen.

Luc

Heren, bedankt voor de tip.

Het is nog niet de oplossing die ik zoek maar ik ben al een heel stuk dichterbij.

Uhhh, of ik doe iets fout, of het werkt niet.

In de originele file plaats ik, in cel A1, de bedoelde functie. Hierna, via bestand, opslaan als, in een andere directory.
Als ik de nieuw opgeslagen file open krijg ik in A1 gewoon het nieuwe pad vermeld.

Wat doe ik fout??

Probeer bijgaand bestand eens.

Bij het openen worden met een macro de bladen vrijgegeven en in de menu's de opties opslaan disabled.

Als macro niet zijn ingeschakeld, worden de bladen waar je gegevens staan niet vrijgegeven en gebeurt er niets. In de auto_open macro kun je opgeven wat het pad is en de bestandsnaam van je originele bestand. Indien deze niet overeenkomen met de huidige naam en pad worden de werkbladen niet vrijgegeven en is het bestand nutteloos.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan