verhogen bandbreedte

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred2003

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
188
Eerder plaatste ik dit: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=121299

Nou wil het volgende gebeuren. Vanmiddag sluit ik mijn laptop aan op mijn computer(direct niet via router, op tweede netwerkkaart in pc). Het was de bedoeling om wat grote bestanden (4x800 mb) over te schrijven. Ik had geen zin om weer helemaal het netwerk te herconfigureren dus ik start een FTP servertje op en log met de laptop in op de server. Ik selecteer de bestanden enz. enz. Dan druk ik op transfer. Ik kijk naar de snelheid en zie tot mijn schrik 600 KB/s!!!!! Op een 100 MBps netwerk. Dat is 5%!!!!. Ik d8 dat het wellicht aan de FTP server lag en besloot toch maar het netwerk te configureren zodat ik bestanden in WIN explorer zou kunnen overpompem. Ook nu dezelfde 5% (te zien in taskmanager). De netwerk kabel die ik gebruik is nog geen meter lang dus aan een te lange kabel kan het niet liggen.

WHAT THE HELL IS GOING ON???

In de laptop zit een 10/100 MBps netwerk kaart en in de andere pc zelfs een 10/100/1000 gigabyte ethernet kaart. netwerk staat dus op 100 mbps.

Het probleem moet hem in de laptop zitten aangezien bastand overdracht tussen met andere sytemen in het netwerk vééééél vlotter werkt. De laptop draait win 98 SE en 56mbram.

Mischien een tekort aan ram?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, volgens mij is dat vrij normaal... zo snel gaat het hiero namelijk ook
 
Ik heb de DMA van de HD in de laptop aangezet. De overdracht gaat nu twee keer zo snel 10%. Nog steeds niet super de boer maar mischien dat het laptopje niet meer aankan.

Nee hoor, volgens mij is dat vrij normaal... zo snel gaat het hiero namelijk ook
5% van de netwerk bandbreedte??? ( het gaat hier over het LAN he en niet over het WAN)dan is er bij jou ook iets niet goed. Ik weet wel dat de theoretische snelheid nooit helemaal de praktijk naderd maar je moet toch in ieder geval MINIMAAL vind ik 50 tot 80 procent van de theoretische overdrachts snelheden kunnen behalen. Wat voor zin zou het anders hebben om 10 of 100 MBps netwerkkaarten te maken als je maar 600 kb zou kunnen kopieren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan