• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verhouding afbeelding verandert in print(voorbeeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caminada

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hallo,

Ik gebruik Excel 2003 en heb een probleem met autovormen en afbeeldingen. Wanneer ik bijvoorbeeld een cirkel invoeg in een werkblad ziet deze eruit als een cirkel. Wanneer ik echter een printvoorbeeld open wordt dit een 'liggende' ovaal en datzelfde gebeurt wanneer ik het werkblad print.

Met het invoegen van afbeeldingen ontstaat hetzelfde probleem. De afbeeldingen hebben de juiste verhouding in het werkblad. In het printvoorbeeld zijn de afbeeldingen vertekend en bij de print zelf ook.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen...

J.

Kijk eens even of bij de pagina-instellingen de schaal op 100% staat.

Kijk eens naar autovorm - opmaken.

Dank voor de reactie, maar daar zit het probleem niet.

Pagina instelling staat op 100% en indien ik deze verschaal, dan verschaalt de afbeelding/autovorm gelijk in dezelfde verhouding t.o.v. de hoogte en de breedte.

Daarnaast is de verhouding in autovorm opmaken ook zo ingesteld dat bijvoorbeeld een cirkel exact rond is. Deze cirkel wordt dan ovaal in het afdrukvoorbeeld en dat geldt ook voor de uiteindelijke print.

Hoop dat iemand me verder kan helpen.

J.

Ik heb een excel bestand en een printscreen van dit bestand en een print screen van het printvoorbeeld bijgevoegd.

In het printvoorbeeld is een 'liggende' ovaal te zien en in de werkmap een cirkel.

Ik hoop dat het een beetje overkomt. Als ik het nameet dan is de verhouding in de print met 10% vertekend.

Bijlagen

Als ik naar de eigenschappen van die cirkel ga kijken, zie ik een hoogte van 3.86 cm en een breedte van 4cm.

Mischien dat even wijzigen?

Dat is vreemd...ik heb het net nog een keer nagekeken en bij mij is de cirkel exact 4 bij 4 cm met hoogte breedte verhouding van 100%.

Excel 2003 sp1...

Hier niet :)

Zowel in Excel 2003 als in Excel 2007 niet.

Enig idee hoe dit kan? Lijkt er heel erg op dat hier de oplossing zit....

Daar heb ik eigenlijk ook het raden naar.

Misschien dat de cirkel opnieuw definiëren wel een oplossing is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan