Verhuizen vbulletin?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

roylodder

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Hallo mensen,

ik heb een eigen forum en die wil ik verhuizen omdat ik een andere webhost gevonden heb die alles in huis heeft veel ruimte (360GB) voor nog geen 7 eurie pm.
maar ik wil de site eerst op mijn thuis server hebben draaien....
ik heb de complete site via ftp gedownload en in een map geplaatst op mijn server.
de mysql database heb ik via vbulletin admin cp gebackupt.
ik heb op mijn thuis server een nieuwe database aangemaakt en de mysql backup geupt.
ik heb in de vbulletin config de database gegeven aan gepast... en volgens mij hoort het dan e werken.
maar nee dus.
ik krijg deze foutmelding in de browser

Code:
Server fout!

De server kreeg een interne fout en kon uw vraag niet beantwoorden. De server is overbelast of er was een fout in een CGI script.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.
Error 500
localhost
06/19/07 00:21:11
Apache/2.2.4 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.4 OpenSSL/0.9.8e mod_autoindex_color PHP/5.2.2

heb ik iets fout gedaan?

server software: laatste versie wammp

Heb je gebruik gemaakt van een .htaccess bestand?

ehm... in welk opzicht?
ik gebruik wel .htaccess files maar begrijp je niet helemaal.

Ik bedoel daarmee of je forum ook gebruik maakt van een .htaccess en of je deze wel weer hebt aangemaakt op dezelfde manier als dat je had.

Waarschijnlijk komt die 500-error daar vandaan.

.htaccess ook meenemen?

Of een lege .htaccess op de nieuwe server zetten en kijken of je in de configuratie de boel weer hetzelfde krijgt...

jep, de .htaccess ook meenemen ja.
moet ik dan bepaalde settings veranderen op de server ofzo?

Ik weet niet wat er in die .htaccess allemaal wordt opgeslagen.

Ik denk dat je in ieder geval even moet controleren of de URL van je oude server er niet in voorkomt, komt hij dat wel dan lijkt het mij handig om die even door je huidige server te vervangen.

heb ze (.htaccess files) nagekeken en alles word netjes ondersteund en hoort allemaal goed te werken.
enig ander idee?

Wat gebeurd er als je die files niet op de server hebt staan?

Kijk anders even in de logfiles van Apache, daar staat waarschijnlijk wel wat informatie in.

uit de log ben ik heel wat wijzer geworden, dom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.
maargoed het werkt iig, bedankt voor je hulp.

roy

Wat was het probleem nu precies? :)

ik had 1 typefoutje in de htaccess voor de RewriteEngine.
maar had dit niet zo snel ondekt.
maar hij werkt nu super

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan