verjaardag berekenen in access 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
cursor moet steeds links staan bij het invullen

Beste,

ik zoek een methode om de cursor steeds rechts in een invulvak, gemaakt met bv invoermasker, te starten.
Nu gebeurt het dat de cursor in het midden start, soms rechts.
Kan ik dat ergens instellen?

In <Opties>, <Clientinstellingen> kun je in de groep <Bewerken> aangeven hoe de cursor moet werken. Standaard staat die op <Heel veld>, maar je kunt hem ook op <Begin van veld>, of <Eind van veld> zetten. Overigens is de laatste optie rampzalig als je met invoermaskers (waarom doen mensen dat toch?) werkt, want een invoermasker gaat er juist van uit dat de cursor aan het begin van het veld staat, niet aan het eind. Dus jouw vraag is een beetje vreemd...

cursor

hoi
je hebt gelijk, ik heb het invoermasker verwijderd en zet mijn veldlengte op 5, zo werkt het prima.
Dank je voor uw voorstel.

de geboortedatum moet voor vandaag staan in acces
hoe doe je dat het best?

met vriendelijke groeten
Marc

Als je bedoelt dat je bij het invoeren van een nieuw record de datum van vandaag wilt, dan doe je dat door bij de eigenschap <Standaardwaarde> de formule =Date() te zetten.

de geboortedatum moet voor vandaag staan in acces

ik vul een werkgever zijn geboortedatum in, maar mag nooit gelijk zijn aan vandaag, ik begrijp die vraagstelling in mijn cursus ook niet goed

Ik heb nu geen flauw idee wat je bedoelt. Je wilt duidelijk niet een standaardwaarde, maar nu mag je geen personen invoeren die vandaag jarig zijn? Dus je mag wél Piet invoeren die op 12 april jarig is, maar niet Klaas omdat die op 30 januari jarig is? Dus die had je óf gisteren in moeten voeren, of pas weer morgen??
Ik heb al een paar idiote opdrachten gehad/gezien, maar deze komt met stip de top 3 in...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan