Verjaardagen laatste en komende 7 dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste Helpmij vrienden, Ik zou graag in een query op het veld "gebdatum" verjaardagen willen selecteren gebaseerd op de huidige datum en ieder die 7 dagen daarvoor of 7 dagen daarna jarig is geweest of wordt. Ik dacht eerst simpel date() en dan - of + 7. Maar dat lukt natuurlijk niet want hij kijkt naar de gebdatum. Wie kan mij verder helpen. Thank you so much. Friend
 
Bij de geboortedatum zet je in de criteria:

Between Date()-7 And Date()+7
 
Charles, Als ik jouw code : Between Date()-7 And Date()+7 plaats in criteria van het query veld "gebdat" krijg ik helemaal niemand. Er zijn er echter wel 15 jarig in deze periode.

Na wat doorzoeken op het forum (rapport met verjaardagen binne een week(query)
dave.vanderveke ) kwam ik op het volgende :

HTML:
Expr1: Format([Geboortedatum];"mmdd")
>=Format(Date()-1;"mmdd") And <=Format(Date()+7;"mmdd")

Dus eerst de het veld van de geboortedatum in de query ontdoen van het jaar en dan in criteria de 2e regel.

Werkt goed bij mij.

Alleen als het simpeller kan dan hoor ik graag nog wat ik fout doe met jouw code.

Hartelijk dank
Friend
 
Waarom die het bij jou niet doet kan ik niet zeggen, dan zou ik eerst in je database moeten kijken. Ik heb het getest en bij mij werkt het wel.
 
Dank voor je reactie Charles. Even een kleine opzet van de velden in een query. Het aparte is dat jouw formule wel werkt in mijn veld "invoerdatum" maar niet in het veld "gebdat" terwijl de instellingen van de velden toch identiek zijn. Zo ik sta voor een puzzelstuk?? Mocht je nog briljante ingevingen hebben dan graag.
Nog een aanvullende vraag hierbij (als het mag) :
Kan je dit ook op maanden selecteren ??

Hartelijk dank
Friend
 

Bijlagen

  • gebdat.JPG
    gebdat.JPG
    65,1 KB · Weergaven: 36
Sorry je hebt gelijk. De methode van mij werkt niet. Bij de geboortesatum wordt nu ook naar het jaartal gekeken en dat moet niet. Er moet alleen gekeken naar maad en dag van de geboortedatum. Dus jouw methode volstaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan