verjaardags cadeau. (gears of wars gaat mooi niet door) stomme tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik ben jarig vandaag en ik heb een spel voor me xbox 360 gekregen. Gears of war namelijk. Ik stop de disk in de xbox,beeld word zwart en ik krijg een schermpje die me verteld dat het spel alleen werkt als bla bla bla is ingesteld op pal-60. mijn huidige settings zijn pal-50 als je tv pal-60 ondersteunt kun je het spel spelen.

Zo was het niet helemaal geformuleerd maar het kwam daar op neer.
Ik ga dus naar het tabblad system bij het menu op me xbox 360.
volgens mij toen settings en dan display en dan pal settings. Kan ik fout hebben hoor.
Ik druk op pal-60 en ik krijg ineens dikke wit/grijze strepen door me beeld.

Als ik me tv dan aan/uit doe doet ie weer normaal.

Voor zover ik weet heeft pal iets met hz te maken. volgens mij is er geen formule nodig om dat om te rekenen maar is hz gelijk aan pal. Ik weet alleen maar niet wat het betekent dus stel ook geen moeilijke vragen.

Als ik het goed heb begrepen ooit van iemand is pal dus hz. zo niet de hoeveel heid pal is gelijk aan hz. Maar als ik achter op me tv kijk zie ik 50 - 60hz staan. Lkkr duidelijk dus. Hoe dan ook hij doet het niet. Volgens mij heb ik gewoon een andere tv nodig. Maar als ik dan idd een nieuwe tv moet kopen hoe weet ik dan dat ik er een koop die dit wel ondersteunt.

graag een zo goedkoop mogelijke.

harstikke bedankt alvast.
 
Harstikke bedankt voor de duidelijkheid.

maar ik heb nog paar vraagjes.

vraag1?: waarom staat er op de achterkant van me tv 50 - 60hz. Erg onduidelijk namelijk.
vraag2?: Als ik in een winkel kijk hoe weet ik dan of ik een tv koop die pal-60 ondersteunt of niet. want ik moet natuurlijk niet de verkeerde kopen.
vraag3: Hoe duur zijn dit soort tv's. (Het liefts zo'n laag mogelijke prijs:D
 
Harstikke bedankt voor de duidelijkheid.

maar ik heb nog paar vraagjes.

vraag1?: waarom staat er op de achterkant van me tv 50 - 60hz. Erg onduidelijk namelijk.
vraag2?: Als ik in een winkel kijk hoe weet ik dan of ik een tv koop die pal-60 ondersteunt of niet. want ik moet natuurlijk niet de verkeerde kopen.
vraag3: Hoe duur zijn dit soort tv's. (Het liefts zo'n laag mogelijke prijs:D


Antwoord 1: Als je zwart wit beeld krijgt betekend dat je tv geen 60 hz ondersteund, ik denk dat die 50-60 hz achterop je tv, heeft te maken met de stroom frequentie.
Antwoord 2: Dat kan de medewerker je in de winkel wel vertellen, en vaak staat het ook wel op het kaartje dat erbij hangt.
Antwoord 3: Ik heb zelf deze tv, er stond niet op dat het 60 hz was, en in het boekje ook niet, maar die van mij kan gewoon 60 hz weergeven dus dat is mooi.
De prijs is nu € 189,95.
Ik weet niet hoeveel je maximaal wilt uitgeven?
 
bedankt voor je reactie.

srry dat ik zo laat reageer maar ik moest op me nieuwe pc wachten dus het duurde ff.

Misschien zou jij of iemand anders me iets leuks kunnen aanraden.

Ik wil maximaal €150 gaan uitgeven.
Ik ben wel bang dat dat een probleem gaat worden want ik heb al wat rondgekeken en 60hz tv's onder de 150 euro heb ik nog niet gevonden.

Met zo'n budget kan ik heel weinig eisen stellen maar omdat ik niet echt goed ben in zoeken en jullie dat vast beter kunnen willen jullie dan ff letten op de volgende punten.

1:minimaal een 21inch beeldscherm.
2:60hz natuurlijk.
3:als het mogelijk is breedbeeld.

ik ga ervan uit dat dit niet gaat lukken. ik denk dat ik in dat geval wel ff door ga sparen.
 
ik zou even voor je rondneuzen

edit:
Ik heb al een beetje gekeken maar het is wel lastig te vinden voor maximaal €150
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan