Verkeerd geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperFries0123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo maar weer,

Ik heb het Halo 2 probleem opgelost en een nieuwe videokaart gekocht,
een Club3D HD5770 (van Radeon geloof ik) en volgens mij had die ook ondersteuning
voor HD-geluid. Maar nu heb ik het volgende probleem: het geluid klopt niet. De achter-
grond muziek hoor je heel leuk en aardig maar de stemmen en special effects (een geweer
dat doorgeladen wordt, iemand die op de grond flikkert) hoor je in films en games vaak niet
of niet goed. Ook hoor je soms de stemmen de verkeerde richting op: als iemand je vertelt
wat je moet doen (in een spel) hoor je het niet vanuit zijn mond maar wel als je een kwartslag
de andere kant op kijkt. Weet iemand hier iets op?

Alvast bedankt,

SuperFries0123

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij het configuratiescherm, en dan geluid & hardware. Ga dan eens naar je speakers, en kies dan gewoon stereo. ( Ligt eraan hoeveel speakers je hebt hangen. Heb je gewoon 2 speakers? )

Ok

Kies dan in het configuratiescherm geluid of iets vergelijkbaars. Zoek of je iets kan vinden met "Dolby 7.1" of "5.1" enz, en probeer dat te veranderen in stereo. Ik had dit namelijk ook, en dat loste alles op.

Ok, nu kan nu wel weer muziek horen maar hoor het Windows XP - opstartdeuntje niet meer. En ik heb Realtek HD Audio Manager, en bij 3D-audio demo hoor ik achter me niets meer :(

Ok

Over de Windows geluiden, die zijn waarschijnlijk door Windows zelf uitgeschakeld. Is makkelijk op te lossen. Ga naar het configuratiescherm, dan naar geluiden, dan zie je een tabje boven in beeld met Windows geluiden, en dan kies je het standaard schema.

Het is nu opgelost, de instelling van Realtek HD Audio Manager Dinges stond op 4 surround-sound speakers. Ik heb er maar drie dus hij stuurde het geluid achter je naar een "spook-speaker". Maarreh... waar is het 'opgelost' knopje gebleven?

haha

Helemaal bovenaan bij het eerste bericht ( dat jij hebt gepost ) staat een klein linkje. Daar kan je op klikken en zeggen de vraag is opgelost. Jammer die thema update. Vond de oudere veel beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan