Verkeerd ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noedel

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Berichten
24
hey,
Wij hebben een netwerk van 3 pc's. Alle 3 draadloos. Nu kunnen 2 gewoon op het netwerk en internet, alleen hebben we een probleem bij de 3e. Hij komt er gewoon niet op. Ik had al ondekt dat het probleem bij het ip ligt. Als ik naar "Eigenschappen voor Internet-protocol(tcp/ip)" van de verbinding ga, staat deze op "automatisch een ip adres laten toewijzen". Als ik dit doe, krijg ik een ip ergen bij 169.254.x.x.
Vul ik handmatig het ip in van het netwerk (192.168.1.x) komt ie nog nergens?
Het werkte eerst allemaal goed, maar ineens niet meer :S (het ip was eerder automatisch toegewezen)

Wat te doen?

Groet, Noedel
 
Laatst bewerkt:
doe eens een ipconfi op een werkende pc en een ipconfig bij de niet werkende pc en post de gegevens eens hier.
 
Is die PC verhuisd naar een ander plekje? Ik vraag dit omdat jouw router de lan adressen aanmaakt in de 192.168.x.x reeks maar een aantal andere merken routers bijv. speedstream werken met lan adressen in de 169.254.x.x reeks... kan het zijn dat het signaal van een andere router opgepakt wordt?
 
puppie zei:
doe eens een ipconfi op een werkende pc en een ipconfig bij de niet werkende pc en post de gegevens eens hier.


bedoel je hiermee, de ipconfig die je in de DOS-console intypt? zoja, dan staat er bij een werkende pc dit:

Ethernet-adapter Draadloze Nertwerkverbinding 3:
Verbindingsspec. DSN achtervoegsel:
ip adres: 192.168.3.11
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.3.1

En de niet werkende pc:

Ethernet-adapter Draadloze Nertwerkverbinding:
Verbindingsspec. DSN achtervoegsel:
ip adres: 169.254.233.56
subnetmasker: 255.255.0.0
standaard gateway:


ErpCity zei:
Is die PC verhuisd naar een ander plekje? Ik vraag dit omdat jouw router de lan adressen aanmaakt in de 192.168.x.x reeks maar een aantal andere merken routers bijv. speedstream werken met lan adressen in de 169.254.x.x reeks... kan het zijn dat het signaal van een andere router opgepakt wordt?

Ja, hij is verhuist, maar hij is zo'n 4weken geleden verhuist en dit probleem is er pas sinds gister.
 
Laatst bewerkt:
ErpCity zei:
Is die PC verhuisd naar een ander plekje? Ik vraag dit omdat jouw router de lan adressen aanmaakt in de 192.168.x.x reeks maar een aantal andere merken routers bijv. speedstream werken met lan adressen in de 169.254.x.x reeks... kan het zijn dat het signaal van een andere router opgepakt wordt?

Vreemde ipreeks gebruikt die router dan. Het is een apipa adres van windows zelf wat inhoudt dat er geen dhcp server te benaderen is
 
En de buurman heeft natuurlijk niet gisteren een lekkere dikke draadloze router gekocht.......?
 
hmm ik zie vanaf hier wel een nieuw netwerk..... [edit]nu niet meer [/edit]

Maar het probleem heeft zichzelf al opgelost, mijn vader was wat aan het prutsen, hij had de firewalls uitgezet, zijn register schoongemaakt, en toen zijn verbinding hersteld en hij deed het weer....
Met automatisch ip toewijzen, zit ook hij nu op het netwerk en internet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan