• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkeerd resultaat bij optellen uren, er wordt 48 te veel opgeteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinovi

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Hallo,

Ik heb al veel gezocht maar vind geen antwoord op mijn probleem.
Als ik uren optel, kom ik een verkeerde uitkomst uit. Ik gebruik de :mm wel, maar als ik vele uren moet optellen, kom ik een resultaat uit waarbij excel 48u te veel telt.
Ik zou vb. 58:50 moeten hebben en hij geeft 106:50 weer.
Weet iemand raad?

Geen echt zinnig antwoord mogelijk zonder voorbeeld.

Ik kom toch echt ook aan 106:50 uren.
Heb er een filter opgezet en gefilterd op HB met als resultaat 106:50

Mis ik iets?

Nee, je hebt spjitig genoeg alle gegevens.. het blijft mij ook een raadsel.. vreemd he.

Je maakt een fout bij het optellen.

Ik heb de gefilterde gegevens op Blad1 gezet en de optelling gedaan met de correcte opmaak.

Bijlagen

Rij 109 (2:00) is een fout gegeven.
Wijzig die datum tijd invoer even in 02:00:00 en je optelling klopt weer zoals het moet.

suuuuuper:) Zo blij dat het verholpen is! Dank je wel!!

Ik vraag me alleen af hoe het komt dat de tijdinvoer veranderd is in die cel. Moest ik als enige dit document invullen, kon ik er sowieso op letten maar het wordt door verschillende mensen ingevuld.
Weet jij waarom de datum tijd invoer daar net veranderd is?
Ik heb gemerkt dat als ik in een leeg blad uren "doortrek", hij na 24u de tijdinvoer veranderd (zie bijlage) . Echter, ik denk niet dat het op die manier in het document geslopen is
Heb jij tips om dit te vermijden?

Bijlagen

Er is in die cel gewoon 2 ingevuld en dat geeft 2 dagen(48uur).
Om die invoerfout te verhinderen kan je een validatie toepassen op deze in te vullen cellen,
waarin je aangeeft dat er enkel een tijd tussen 2 tijden ingegeven kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan