verkeerde account

Status
Niet open voor verdere reacties.

verouden

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2003
Berichten
38
Ik werk met xp en Outlook Express6.
Er zijn twee accounts geïstallerd, waarvan één het hoofd e-mailadres.
Alles werkt normaal. Ik kan met beide accounts e-mail verzenden en ontvangen.

Het probleem is dat een hulpprogramma" Casema help" naar een wachtwoord vraagt van een vroeger secundair e-mailadres.
Dit adres is niet meer geldig en heb ik lang geleden verwijderd.
Ook het diagnose programma "fres diag" ziet dit oude account als het hoofd e-mailadres.

Ik heb beide geldige accounts verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.
Ik heb ook het Casema hulpprogramma verwijderd en opnieuw geïstalleerd. Geen resultaat.

Bij zoeken met de zoekfunctie van xp wordt niets gevonden van dit oude adres.
Het moet toch ergens staan, maar ik zie het niet.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Zodat mijn werkelijke en juiste hoofd e-mailadres wordt gezien door die programma's?
Of weet iemand waar ik dit foutieve adres op de computer kan vinden, om het te verwijderen?
 
Optie 1:
Verwijder cookies, Temp internet files en de inhoud van de map "Temp".

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Cookies
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Temp
Dat zou kunnen helpen.

Optie 2:
Voorzichtig ! Laat dit klusje eventueel opknappen door een KENNER !
start / uitvoeren / regedit
Tab "Bestand", exporteren, en sla een backup van het register op in de map "Mijn Documenten".
Dit voor als er iets misgaat ;)

Tab "Bewerken" en klik "Zoeken".
Typ nu (een deel van) je oude mail adres.
Laat de pc zoeken. Telkens als je die vind, wijzig je die waarde door je nieuwe adres.
Met F3 ga je naar de volgende.
Aan het einde: met kruije afsluiten.
Pc herstarten.
Nu wel opgelost? Werkt alles nog?
 
Laatst bewerkt:
Mochten de tips van Paul alsnog je probleem niet oplossen, wellicht een paar tips (eerst één, dan - als je de wachtwoordvraag opnieuw krijgt - tip twee) om zeker te weten dat de oorzaak bij jou, en niet bij je mailaccount-instellingen bij Casema zit:

1. Op dezelfde pc:
Maak een nieuwe gebruiker aan onder WinXP; gebruik een gebruikersnaam die je evt. ook verder zou kunnen gebruiken voor jezelf!
Start op met deze nieuwe gebruiker en maak in OE de mailaccounts aan, zoals onder de bestaande gebruiker.
Krijg je nu weer de 'wachtwoordvraag'? Zo nee, dan ligt de oorzaak inderdaad op jou pc. Hevel je data over van de oude naar deze nieuwe gebruiker en ga hiermee verder. Je kunt de 'oude' gebruiker verwijderen via het configuratiescherm.

2. Op een andere pc of notebook (liefst met hetzelfde besturingssysteem):

- maak tijdelijk een extra gebruiker aan.
- maak een herstelpunt aan
- maak onder OE van de 'nieuwe' gebruiker exact dezelfde mailaccounts aan
- installeer hetzelfde 'Casema SnelHelp'-programma (vandaar het herstelpunt ;))

Kijk of je nu weer dezelfde wachtwoordvraag krijgt.
Zo ja, dan ligt de oorzaak bij Casema en niet bij 'iets' op jou pc.
Zo nee, dan zit de oorzaak inderdaad op jou pc.
Vergeet niet de 'tijdelijke' gebruiker te wissen op deze computer en terug te gaan naar het ingestelde herstelpunt!
 
Laatst bewerkt:
Optie 1:
Verwijder cookies, Temp internet files en de inhoud van de map "Temp".

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Cookies
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Temp
Dat zou kunnen helpen.

Optie 2:
Voorzichtig ! Laat dit klusje eventueel opknappen door een KENNER !
start / uitvoeren / regedit
Tab "Bestand", exporteren, en sla een backup van het register op in de map "Mijn Documenten".
Dit voor als er iets misgaat ;)

Tab "Bewerken" en klik "Zoeken".
Typ nu (een deel van) je oude mail adres.
Laat de pc zoeken. Telkens als je die vind, wijzig je die waarde door je nieuwe adres.
Met F3 ga je naar de volgende.
Aan het einde: met kruije afsluiten.
Pc herstarten.
Nu wel opgelost? Werkt alles nog?

Jawel, alles werkt nog.
Ik heb in het register het oude e-mailadres veranderd in het nieuwe.
Nu ziet het casema helpprogramma inderdaad de naam van het goede e-mailadres..
Het lukt echter nog niet om een testverbinding maken.
Waarschijnlijk staat het wachtwoord dat bij het oude adres hoort ook nog ergens in het register
 
Mochten de tips van Paul alsnog je probleem niet oplossen, wellicht een paar tips (eerst één, dan - als je de wachtwoordvraag opnieuw krijgt - tip twee) om zeker te weten dat de oorzaak bij jou, en niet bij je mailaccount-instellingen bij Casema zit:

1. Op dezelfde pc:
Maak een nieuwe gebruiker aan onder WinXP; gebruik een gebruikersnaam die je evt. ook verder zou kunnen gebruiken voor jezelf!
Start op met deze nieuwe gebruiker en maak in OE de mailaccounts aan, zoals onder de bestaande gebruiker.
Krijg je nu weer de 'wachtwoordvraag'? Zo nee, dan ligt de oorzaak inderdaad op jou pc. Hevel je data over van de oude naar deze nieuwe gebruiker en ga hiermee verder. Je kunt de 'oude' gebruiker verwijderen via het configuratiescherm.

2. Op een andere pc of notebook (liefst met hetzelfde besturingssysteem):

- maak tijdelijk een extra gebruiker aan.
- maak een herstelpunt aan
- maak onder OE van de 'nieuwe' gebruiker exact dezelfde mailaccounts aan
- installeer hetzelfde 'Casema SnelHelp'-programma (vandaar het herstelpunt ;))

Kijk of je nu weer dezelfde wachtwoordvraag krijgt.
Zo ja, dan ligt de oorzaak bij Casema en niet bij 'iets' op jou pc.
Zo nee, dan zit de oorzaak inderdaad op jou pc.
Vergeet niet de 'tijdelijke' gebruiker te wissen op deze computer en terug te gaan naar het ingestelde herstelpunt!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het ligt wel aan mijn PC. Op één of andere manier staat dat oude adres nog in het register.
Ik zal aan het werk gaan met alle mij aangedragen tips.
Hiervoor beiden bedankt.
Ik laat het weten als er resultaat is geboekt.
vr.gr. verouden
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het ligt wel aan mijn PC. Op één of andere manier staat dat oude adres nog in het register.
Ik zal aan het werk gaan met alle mij aangedragen tips.
Hiervoor beiden bedankt.
Ik laat het weten als er resultaat is geboekt.
vr.gr. verouden

Nieuwe gebruiker gemaakt.
e-mail accounts aangemaakt.
Nu worden alleen deze accounts gezien, dus dit is goed.
e-mail en adresboek overgezet naar nieuwe gebruiker.
Nu de rest nog, maar dat duurt nog wel even.
Bedankt voor de tips.
De vraag kan afgesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan