verkeerde afmetingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lautje145

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Hey mensen,

Als je deze website in Firefox bekijkt dan zie je dat die afmetingen niet goed zijn, weet iemand hoe je dit op kan lossen ?

Mvg lautje145

Weinig te zien,
en wat heet: niet goed?

Plaatje:
http://lautje145.la.funpic.org/header2.png

maar op de site verschijnt het nogmaals, de kop in ieder geval.
Dus bijvoorbeld een no-repeat toevoegen in je style.

............. enne..........
waarom
background-image: url(header2.png);
width:721;
height:134;

hoort px achter te staan.

width:721px;
height:134px;

:cool:

Weinig te zien,
en wat heet: niet goed?

Plaatje:
http://lautje145.la.funpic.org/header2.png

maar op de site verschijnt het nogmaals, de kop in ieder geval.
Dus bijvoorbeld een no-repeat toevoegen in je style.

............. enne..........
waarom
background-image: url(header2.png);
width:721;
height:134;

hoort px achter te staan.

width:721px;
height:134px;

Ik heb het aangepast, alleen het helpt niet, ik denk dat het door de padding komt , dat hij(firefox) de padding bij de width(breedte) en de height(hoogte) 'optelt'. weet iemand hoe ik dat kan oplossen??

mvg lautje145

Laatst bewerkt:
je kan hierbij css gewoon gebruiken

ik zelf gebruik bij al mijn websites position: absolute; top: --px; left: --px;
met deze functie geef je een vaste positie aan bij de -- moet je dan wel een nummer zetten:p. dit zorgt er ook voor dat die in zowel firefox als IE goed weergeven word. mocht dit niet helpen zou ik hem door een html validator halen. het kan zijn dat je een foutje in je code hebt zitten die 1 wel leest en de ander niet.

maar zover ik weet zou position: absolute het probleem moeten oplossen:thumb:

succes :D

je kan hierbij css gewoon gebruiken

ik zelf gebruik bij al mijn websites position: absolute; top: --px; left: --px;
met deze functie geef je een vaste positie aan bij de -- moet je dan wel een nummer zetten:p. dit zorgt er ook voor dat die in zowel firefox als IE goed weergeven word. mocht dit niet helpen zou ik hem door een html validator halen. het kan zijn dat je een foutje in je code hebt zitten die 1 wel leest en de ander niet.

maar zover ik weet zou position: absolute het probleem moeten oplossen:thumb:

succes :D
die absolute helpt niet echt.

en waar kan ik een goede html validator vinden
edit:
Ik heb een html-validator gevonden en uitgevoerd, alleen het hielp niets!

Laatst bewerkt:
helpt niet
ik denk dat het door de padding komt , dat hij(firefox) de padding bij de width(breedte) en de height(hoogte) 'optelt'. weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Hoeveel fouten geeft de validator aan? Deze fouten moet je wel eerst oplossen. Scheelt soms al een stuk.

Dus dat moet je toevoegen, en dan valideren. Dan komen er waarschijnlijk veel meer fouten uit.

Zonder juist doctype weten de browsers niet wat ze met de code aan moeten.
Derhalve kan het niet als gewenst worden weergegeven.

Zonder doctype probeert de browser er het beste van te maken, en vaak is dat 'beste' behoorlijk beroerd. Zonder doctype weet je ook zeker dat het in Internet Explorer anders wordt weergegeven dan in alle andere browsers, dus je krijgt het gewoon nooit goed zonder doctype.
Je gebruikt tabellen voor lay-out, dat verergert het probleem nog 'ns behoorlijk.
't Is niet zozeer dat de validator geen fouten geeft: hij zegt feitelijk dat hij 't niet goed kan valideren en er maar 't beste van probeert te maken. En als de validator dat al zegt, dan kun je 't helemaal schudden met 'n gewone browser.
Je moet eerst echt alle fouten weghalen die de validator aangeeft. Om te beginnen het ontbrekende doctype. En als je er 'n doctype in hebt gezet, is de kans heel erg groot dat er dan opeens tientallen fouten in blijken te zitten, omdat dan pas 'n goede validatie kan plaatsvinden.

Geldige doctypes vind je hier: http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html
Je moet het doctype kopiëren met de url die eronder staat, anders werkt het niet of in het gunstigste geval niet goed.
Strict is het beste, maar dan moet je je code behoorlijk gaan ombouwen, dus je zou ook html 4.01 transitional kunnen nemen. (Of je kiest voor 'n moderne, betere, makkelijker te onderhouden, voor zoekmachines betere, enz., opmaak met strict en css...)
Het doctype moet helemaal vooraan in elke pagina staan, er mag zelfs geen spatie voor staan, omdat anders dat wanproduct Internet Explorer 6 op hol staal.
Succes!

Ik heb het al opgelost, door verschillende forums af te zoeken, het resultaat kan je vinden op http://lautje145.gethost.nl/ .
Kunnen jullie misschien ook aangeven wat er beter kan aan die site :thumb:

Mvg Lautje145

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan