verkeerde afzendernaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Werk met Windows Live Mail onder XP en dat gaat op zich probleemloos.
Kom nu achter een voor mij vreemde zaak.
Ik heb een eigen account met mijn naam, geen probleem ontdekt.
Daarna heb ik aangemaakt een account met de naam van mijn man (Raymond)
Alles lijkt te werken, kan berichten verzenden en ontvangen.
Maar als ik berichten verzend via zijn account komt er als afzender niet te staan Raymond maar mijn naam.
Wat heb ik nu fout gedaan? - ik wil dus graag als afzender zijn naam hebben en niet de mijne.
Wie kan mij uit leggen wat niet goed gegaan is.
BVD
Belinda

Als ik je goed begrijp zijn er 2 mailaccounts aangemaakt. 1 daarvan is "het primaire account", dus (als je zelf geen keuze maakt), dan wordt dát primaire account gebruikt om te versturen, en is dan ook de afzender.
Standaard is het eerst ingestelde mailaccount de primaire (dus die van jou, niet die van Raymond).

Bij het antwoorden van mail aan Raymond zou (naar ik inschat) wél het account van Raymond worden gebruikt, maar bij het maken van een nieuwe mail moet je (als je wilt afwijken van het primaire account, wat je wil) de keuze moeten maken voor het verzenden vanaf het mailaccount van Raymond.

Natuurlijk kan het ook zijn dat je dat als doet, maar bij het instellen van Raymond's account in Windows Live Mail (zoals de voorgaande poster suggereert) niet zijn naam (+ e-mail adres) maar jouw naam hebben ingevuld.

Tijs.

Bedankt voor de suggesties.
Ik heb dus in windows live mail twee accounts aangemaakt.
De eerste heb ik aangemaakt met de naam Belinda Simons en de tweede met Raymond Simons
Bij het invullen van de gegevens heb ik in beide de juiste namen ingevuld, bij mijn account dus Belinda Simons en in het andere account Raymond Simons.
Ik selecteer nu het account Raymond Simons en stuur een test bericht aan Belinda Simons.
Na even wachten open ik windows live mail en de mail is binnengekomen maar zie in het hoofdscherm dat de afzender niet Raymond Simons is maar Belinda Simons!
Dit had dus Raymond Simons moeten zijn en waarom dat is begrijp ik niet.
Kan het eventueel iets te maken hebben met het aanmelden voor een windows ID?
In dat formulier heb ik mijn gegevens ingevuld.
Andere vraag moet ik misschien voor Raymond ook een ID aanvragen?
Vast bedankt voor de hulp
Belinda

"Ik selecteer nu het account Raymond Simons en stuur een test bericht aan Belinda Simons."

Hoe selecteer je die dan? Als het goed is ben je op dat moment al bezig in een nieuw mailtje.
Een schermafdruk waaruit duidelijk naar voren komt dat je het verstuurd via het account van Raymond zou wellicht wat duidelijk maken. Maak zwart delen van het e-mail adres, maar laat wel duidelijk zien welk account je geselecteerd had bij het aanmaken/verzenden van de mail.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan