Verkeerde bios geflasht videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter DRADA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo ik heb een Sapphire ATI RADEON X1600 PRO agp 256 MB die ik geflasht heb maar er is iets verkeerd gegaan en de backup die ik op een floppy heb gezet werkt niet,kan iemand mij vertellen hoe ik de orginele bios weer terug kan krijgen op de videokaart?,ben al op de website van de fabrikant geweest en op google heb ik ook al geen oplossing kunnen vinden :shocked:

DRADA zei:
Hallo ik heb een Sapphire ATI RADEON X1600 PRO agp 256 MB die ik geflasht heb maar er is iets verkeerd gegaan en de backup die ik op een floppy heb gezet werkt niet,kan iemand mij vertellen hoe ik de orginele bios weer terug kan krijgen op de videokaart?,ben al op de website van de fabrikant geweest en op google heb ik ook al geen oplossing kunnen vinden :shocked:

Dan is het gemakkelijk om een pci videokaart erbij te gebruiken, en de bios vanaf een flop of bootflop te flashen, als je agp kaart het niet meer doet, oftewel je ziet er niets meer mee, is dit een manier om dat te doen.

Haal natuurlijk wel eerst de/het goede image/bin bestand binnen.:D

Ok das een goeie maar dan heb ik dus wel een probleempje...ik heb me rot gezocht op het internet naar de orginele/goede binfile voor de Sapphire ati radeon x1600 pro 256 mb agp versie maar de enige die ik kon vinden is degene die ik al geflasht heb en dus niet goed was en aangezien de backup die ik van de orginele binfile had corrupt is??? zou ik dus nu ff niet weten hoe ik dat voor elkaar ga boksen:confused:

Dat wordt dan een mailtje sturen naar de fabrikant, ik heb ook even gezocht, maar kon helemaal niets vinden.

Of naar Ati, weet alleen niet of Sapphier eigen biossen gebruikt, behoudens hun epa file, misschien.

Al met al, ku tje peer.

een grote opmerking die bij Bios updates staat (is het nou voor VGA of voor het moederbord) is : Als het werkt; blijf eraf!

Hmm ik heb 2 biossen gevonden maar die is van MSI wel de exacte zelfde kaart maar toch.
En eentje van Sapphire die is van de 512 mb versie ik heb de 256 mb versie

JElzenaar zei:
sinds wanneer zit er een BIOS op een videokaart? of ben ik nou de noob :D
Kijk maar eens met software zoals Everest Home Edition of Sysoft Sandra, geheid dat die aangeven (als tip) om je videokaart Bios te updaten. Een videokaart heeft wel degelijk een Bios chip. Alleen is het vrijwel overbodig deze te updaten.

Hmmm maar misschien kijk ik verkeerd maar ik zie bij Ati Mijn kaart er niet tussen staan hoor

Ik ook niet, :( had mijn reactie al aangepast.

Toch maar een emailtje er aan wagen, denk ik zo.

HAHAHA gelukkig ben ik niet de enige die hem niet kan vinden, maar inderdaad ga ook maar eens een mailtje er aan wagen.Heb ook nog 1 optie en dat is iemand die exact dezelfde kaart heeft vragen om een videobios dumpje te maken met ATI tray tool en die te gebruiken ...heb eerlijk gezegd mijn hoop daarop gevestigd moet ik zeggen.

Ik dacht, jaja, ik moet niet denken:evil: , dat ik hem de vorige keer erbij zag staan.:shocked:

Gebruik wel de nieuwste flasher, anders heb je nog een onbruikbare kaart.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan