• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde blad wordt gemaild

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Hallo Allemaal

Ik heb de volgende code gevonden op deze site van VenA heb hem een keer uitgevoerd maar was verkeerde blad. Daarna kreeg ik elke keer de fout melding .Attachments.Add c00 Het blad heet Havengeld en is blad 14 ik wil graag dat hij voor verzenden 1 copy uitprint heb dit ertussen gezet maar weet niet of het goed is. Wie kan me dit uitleggen

Code:
Sub MailGv()
c00 = "C:Users\Gebruiker\Desktop\SCANS" & Sheets(1).Name & Format(Now, "yyyymmddhhmm") & ".pdf"
Sheets(1).ExportAsFixedFormat 0, c00
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
    .to = "test@mail.com"
    .Subject = "Havengeld"
    .Attachments.Add c00
    .display '.send
    .PrintOut
End With
Kill (c00)
End Sub

M vr gr
Gijs

Als het sheet 14 is, waarom gebruik je dan Sheet(1)?
Daarnaast kan je beter Sheets("Havengeld") gebruiken.

Hallo Edmoor

Ik weet niet veel van VBA dus wist niet dat (1) het blad aangaf. Ik heb het verandert maar krijg nog steeds .Attachments.Add c00 heeft dat te maken dat er niets aan toegevoegd is, dus het blad is niet aan de mail verbonden zoals je dat doet met paperclip. Moet de c00 dan niet veranderd worden in c01. En de print staat die wel goed.

M vr gr
Gijs

Plaats je document eens.

Hallo edmoor

en andere geinterresseerde

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik ben aan boord aan het werk. Ik heb een bestandje met op blad 1 de uitleg van wat ik als melding krijg. en hoe ik hetzou willen hebben maar na een aantal uur niet voor elkaar krijg vanwege geen weet van VBA taal

Bekijk bijlage mailfout.xlsm

M vr gr
Gijs

Die foutmelding op C00 krijg je omdat Option Explicit aan staat en de variabele C00 niet is gedeclareerd.
Is dit wel een bestaande locatie?
C:\Users\Gebruiker\Desktop\Mailen\

Probeer dit document maar eens:
Bekijk bijlage Kopie van mailfout.xlsm

N.B.:
Option Explicit eruit gehaald.
9 Overbodige modules verwijderd.
Opslag locaties aangepast naar een locatie die alijd bestaat.

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Hij werkt BEDANKT daarvoor. De opslaglocatie was goed, en heb er printout tussen gezet voor copy in ons archief. Als het goed is kan ik hem ook opslaan op mijn opslag locatie door "temp" te vervangen en dan kill locatie en naam te vervangen

Code:
With Sheets("gasolie verbruik")
    For Each it In Range("e4:e29").SpecialCells(2, 2)
        locatie = Environ("temp") & "\"                'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
        naam = .Range("B1") & " " & .Range("I1") & " " & .Range("N1") & Format(Now(), "_DDMMYYYY_HHMMSS") & ".pdf"
        .PrintOut 'uitprinten
        .ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam
        With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
            .to = "gijsbertvanhorssen@gmail.com"
            .Subject = "Gasolie verbruik Neptunus"
            .Attachments.Add locatie & naam
            .display '.send
        End With
    End With
    Kill locatie & naam

M vr gr
Gijs

In de code van #7 zou ik niks wijzigen. Dat document wordt na het mailen toch verwijderd.
Of je moet dan ook deze regel eruit halen: Kill locatie & naam

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Zoals hij nu is laat ik hem. We sloegen hem ook op in een ander bestand op de computer maar we hebben hem uitgeprint en als er nog eens om gevraagd wordt kunnen we copy inscannen.

Hartelijk dank voor de oplossing. Heeft me veel slaap gekost daar ik niet s van VBA schrijven weet.

M vr gr
Gijs

Graag gedaan en slaap lekker :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan