• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkeerde datum weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcodennis

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2016
Beste lezer

ik had een vraag omtrent een datum weergaven vanuit een userform
het is zo dat ik een userform heb gemaakt waarbij bij een paar velden een datum moet worden ingegeven door midel van de datum in te toetsen (b.v 12-05-2016)
op het moment dat ik de gegevens verwerk naar het juiste blad dan komt daar 05-12-2016 te staan dan draait ie het om.
iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?(ik heb de cel eigenschappen al aangepast alleen word het hier niet beter van)
ik hoor het graag.

gr Marco

Maak gebruik van:
Code:
range("a1")=[COLOR=#ff0000]cdate[/COLOR](textbox1)

Dank voor je reactie,

ben er mee bezig geweest, ben er alleen achter gekomen dat als ik de datum in geef 04-05-2016 het dus omgedraaid word 05-04-2016, en als ik de gegevens weer terug op vraag bij het openen van het userform dat de datum dan op 05-04-2016 staat.
als ik de gegevens dan weer opsla komt er weer 04-05-2016
ik heb een kopie van het geen waar het om gaat er bij gedaan dan kan er geprobeerd worden en dan is misschien duidelijk wat ik bedoel
Toelichting: zijn een paar verplichte velden om in te vullen, en als de gegevens opgeslagen zijn kunnen ze weer geopend worden door dubbel klik te geven op het claim nummer
ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, anders hoor ik het graag

Bijlagen

Ik zie nergens in je bestand dat je er mee bezig bent geweest, anders had in onderstaande coderegel wel de rode tekst gestaan die ik geplaatst heb.
Code:
ws.Cells(iRow, 2).Value = txtAangenomen.Value

Beste Harry

dat je het er niet in zag staan dat klopt ik merkte geen verschil dus had het er uit gehaald,
misschien dat ik het nog niet hellemaal snap/begrijp
maar ik heb nu:
ws.Cells(iRow, 2).Value = cdate(txtAangenomen).Value
maar dat werkt ook niet
wat doe ik fout?
kan je misschien het zo zetten dat ik het in 1 kan knippen en plakken
dank je

groet marco

Bij dezen Marco.
Code:
ws.Cells(iRow, 2).Value = cdate(txtAangenomen.value)
of:
Code:
ws.Cells(iRow, 2).Value = cdate(txtAangenomen)

Beste Harry
bedankt voor de uitwerkinh.
het werkt top!
nogmaals mij dank ben nog niet zo volleerd dat ik zo 1 2 3 weet hoe en wat

Maakt niet uit Marco, graag gedaan.

Harry..
Loop toch nog ergens tegen aan
ik heb nu ws.Cells(iRow, 2).Value = cdate(txtAangenomen.value) in gevuld en ook bij andere velden waarbij een datum ingevoerd moet worden.
alleen zit ik met het volgende,
misschien zo als je gezien heb gaat het omtrent een claim formulier, waarbij bij verschillende velden een datum ingevoerd moet worden, alleen word deze datum niet altijd gelijk ingevoerd omdat het kan verschillen omdat het pas later van toepassing is nadat je de claim heb aangemaakt.
maar nu is het zo dat als ik een claim in voer en bepaalde datum velde niet ingeef dan geeft hij een fout melding omdat er niks ingevoerd staat.
weet je misschien hoe ik dat kan veranderen?

Dat kan bv. zo.
Code:
Dim Tb1 As Object
Set Tb1 = txtAankoopdatum
  If Not application.And(Tb1 Like "##-##-####", IsDate(Tb1), Right(Tb1, 4) >= 1904, Right(Tb1, 4) < 2100) Then
    MsgBox "Voer een correcte datum in!" & vbCr & "(dd-mm-jjjj)"
  Else
 ws.Cells(iRow, 24).Value = CDate(tb1)
end if

Harry

bedankt voor je reactie, als ik zo de code lees heb ik het idee dat het een verplicht veld word om in te voeren.
misschien mijn vraag niet duidelijk omschreven maar dat is juist niet de bedoeling. ik had dus 1 van jou voor gaande code ingevuld en daar bij krijg ik de melding "fout 13 tijdens uitvoering typen komen niet met elkaar overeen) op het moment dat een datum veld niet ingevult word omdat dat nog niet mogelijk is.
maar gezien het nog niet mogelijk is moet het formulier wel opgeslagen kunnen worden.
ik hoop dat je me vraag begrijp, als ik jou andwoord verkeerd begrijp hoor ik het ook graag.

p.s ik had de code op verschilende plekken geprobeerd maar waar ik hem ook neer zet krijg elke keer een fout meldingv"compileerfoout: ongeldig buiten procedure" en dat het eerste word set geselecteerd.

gr marco

M.b.t. je ps:
Je moet dat uiteraard wel tussen je eigen Sub en End Sub gebruiken.

test.png

beste edmoor

zie foto hoe en wat en waar ik het geplaatst heb
nu reageerd ie er wel op alleen bij elke toets die ik in geef van de datum geeft ie de melding die in de msbox staat(voer juiste datum in)
vervolgens als er een datum staat krijg ik Fout 424 tijdens uitvoering object vereist met dat geen geselecteerd ws.Cells(iRow, 24).Value = CDate(Tb1)""
ik zal wat fout doen, ik hoor het graag

Als het om txtAankoopDatum_Change gaat zal de compiler daar niet de melding over buiten procedure geven.
Wel zie ik nu dat er staat Application.And en HSV zal Application.Find bedoelen.

Je plaatst het op de regel van:

Code:
 ws.Cells(iRow, 24).Value = CDate( txtAankoopdatum.value)
Het is de 'application.and' zoals 'worksheetfunction.and'.
Ik heb het ingekort omdat je geen msgbox wil.
Code:
 ws.Cells(iRow, 24).Value =  iIf(Not application.And(Tb1 Like "##-##-####", IsDate(Tb1), Right(Tb1, 4) >= 1904, Right(Tb1, 4) < 2100), tb1, cdate(tb1))

harry,

moet het dan onder de regel van ws.Cells(iRow, 24).Value = CDate( txtAankoopdatum.value)
of in plaats van
heb het er nu onder genoteerd kan nu wel een datum normaal ingeven en dan schrijft hij het formulier weg zoals het hoort.
voer ik geen datum in krijg ik weer een melding " fout 13 tijdens uitvoering: typen komen niet met elkaar overeen"

In plaats van.

als ik dat doe krijg ik nog steeds " fout 13 tijdens uitvoering: typen komen niet met elkaar overeen"
en dan vervolgens de regels ""ws.Cells(iRow, 24).Value = IIf(Not Application.And(tb1 Like "##-##-####", IsDate(tb1), Right(tb1, 4) >= 1904, Right(tb1, 4) < 2100), tb1, CDate(tb1))"geel gemarkeerd

Dan gaan we het splitsen.
Code:
  if Not application.And(Tb1 Like "##-##-####", IsDate(Tb1), Right(Tb1, 4) >= 1904, Right(Tb1, 4) < 2100) then
    ws.Cells(iRow, 24).Value = tb1
else
   ws.Cells(iRow, 24).Value = cdate(tb1))
end if

reageerd ook niet :(
als ik een nieuwe claim in voer krijg ik meteen de melding Compileerfout syntaxisfout.
vervolgens staat de regel "ws.Cells(iRow, 24).Value = cdate(tb1)) in het rood

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan