• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Allereerst: ik kan helaas geen voorbeeldje plaatsen van mijn Excellijst waar onderstaand probleem zich in voordoet. Het gaat namelijk om een lijst met klantgegevens en die kan ik uiteraard niet zomaar op het net gooien. Daarbij is de fout ook niet door mij te reproduceren daar ik niet weet wat er gebeurd is.


Ik heb een Excellijst met een heel aantal kolommen en regels. Iedere regel bevat 1 bedrijf. Iedere kolom in de regel bevat een ander soort informatie van het bedrijf (b.v. telefoon, contactpersoon, adres, branche, e-mailadres etc.)


Het volgende probleem doet zich nu voor:
In de lijst staan hyperlinks van b.v. e-mail, website en telefoongids.nl.
Nu is het zo dat niet alle cellen gevuld zijn met de benodigde gegevens maar er TOCH een hyperlink achterstaat. Deze hyperlink behoort echter niet toe aan het bedrijf in de betreffende regel.
Ook komt het voor dat achter een bepaald e-mailadres de verkeerde hyperlink staat.

Ik hoop dat het duidelijk is wat het probleem precies is.

Is er op basis hiervan iets te zeggen over een mogelijk oplossing?
 
Heel misschien de auto-expand functie van excel, maar meer waarschijnlijk verkeerd gebruik. Imports die niet goed gaan, een macro die ergens wat verkeerds doet, links naar oude files, etc.
 
Heb je soms een sortering gedaan?
 
Het enige wat er op staat is de mogelijkheid tot filteren. Deze heb ik al eens weggehaald, maar dat verbetert verder niets.

Als ik cellen kopieer, kopieert hij de "onzichtbare hyperlinks" ook gewoon mee naar andere bladen/werkmappen.
 
Hoe vul je het originele sheet? Als het eenmaal fout is gegaan gaat het zich niet meer miraculeus herstellen. je zult dan opnieuw alles moeten opschonen.
 
Nouja, ik heb even alles naar een nieuwe werkmap gekopieerd (alleen de waarden) en dan is het opgelost.

Vreemd gevalletje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan