verkeerde laptop ontvangen, terugsturen of houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeverdoosje

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
Berichten
6
Hallo!

In plaats van een Lenovo E520 type NZ3GWMB heb ik type NZ3GVMB ontvangen.
Ik bestelde dus laptop A

A:
- Intel core i5 2450M
- 500 GB
- 7200 rpm
- Intel HD graphics 3000

maar heb de duurdere laptop B ontvangen:
- intel core i5 2450M
- 750 GB
- 5400 rpm
- AMD Radeon HD 6630m

De winkel stelt voor dat ik de laptop hou die ik nu heb (B) omdat Windows al geïnstalleerd is en omdat ik nu een duurdere (en dus betere?) laptop heb dan die die ik besteld had. Maar als ik erop sta, willen ze me laptop A sturen. Wat zouden jullie doen?

Spelletjes speel ik niet en die extra GB's heb ik echt niet nodig. De grafische kaart van AMD lijkt me wel beter, maar ik denk toch dat ik liever de snellere harde schijf zou hebben.
De verkoper zegt dat ik het verschil tussen de 5400 rpm en de 7200 rpm nauwelijks zou opmerken. Zijn jullie het hiermee eens, of probeert hij het probleem gemakkelijk op te lossen?

Ik gebruik mijn laptop vooral om te surfen, maar daarnaast vertaal ik veel. Tijdens het vertalen heb ik verschillende tabs openstaan in mijn webbrowser + minstens 2 woordenboeken (software, niet online) + word docs + Spotify of een andere mediaplayer. Dan lijkt de harde schijf met 7200 rpm aangewezen, niet?

Voor de website/verkoper zou het natuurlijk het makkelijkst zijn als ik laptop B hield. Zou ik kunnen voorstellen dat ik de laptop houd, maar dat ze een harde schijf met 7200 rpm laten installeren door Lenovo? En valt dat dan onder de garantie?
Ik veronderstel dat ik mijn garantie verlies als ik de harde schijf zelf vervang?

Ik weet echt niet wat ik moet doen, laptop houden of toch opteren voor laptop A. Jullie reacties zijn welkom!
 
Hoi,

Dat overkomt mij nou nooit he:D ik zou dus B houden En over het algemeen mag je de Hd gewoon tijdens de garantie periode vervangen dus . Zou wel de winkel een bevestiging laten sturen voor de garantie ander Staat a op de bon en kom je met b eventueel voor garantie en dan zijn ze dit vast vergeten.;)
 
Hallo,

als ik jou was zou ik laptop B houden, betere videokaart (al game je niet bij film kijken of youtube en dergelijike is het wel handig want intel hd graphics is bagger)
die paar RPM minder maakt niet zo veel uit. hoeveel GB ramgeheugen zit er trouwens in beiden?

kevin
 
Hoi :)

Ik was eerst ook stiekem tevreden :p maar achteraf gezien vrees ik toch dat ik nu een tragere laptop heb.
Waarom zou jij B dan houden?

Ik zie het niet zitten om nog meer geld in de laptop te steken door zelf een harde schijf te kopen. Ik heb twee weken nodig gehad om eindelijk te beslissen welke laptop ik zou kopen. Ik weet dat ik nu een duurder ding heb maar, het hij is wel trager...
Is de grafische kaart dan zo veel beter? Want met 500GB heb ik meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt:
een snellere harde schijf levert vooral voordeel op voor als je veel software moet openen en grote bestanden (meer als 250 mb), en een betere videokaart zorgt dat bijna alles op de computer sneller werkt, ook internet (als je internet-browser het gebruik van je gpu ondersteund).
 
hallo,

ja, de grafische kaart is wel beter...
hoeveel gb ramgeheugen hebben ze?

kevin
 
Kevin,

Mja, als ik onmiddellijk laptop A had ontvangen dan had ik het verschil tussen de grafische kaarten waarschijnlijk niet opgemerkt. Nu vrees ik inderdaad dat ik het verschil zal merken als ik mijn laptop toch omruil. En weet krijg ik er dan nog een dode pixel bij :rolleyes:

Beide laptops hebben 4GB ramgeheugen.

Het enige dat me stoort is de tragere schijf, maar dat verschil zou ik dus niet voelen, zeg je.
 
Hoi,.

Voor wat jij met het notebook doet is een 5400 rpm ook nog wel voldoende, en je hoeft nu toch niet gelijk een andere hd erin te zetten. een betere videokaart kan altijd nog van pas komen .
 
Modag,

:confused: Ik werk wel hard als ik vertaal hoor! ;)

Jullie zijn zeker he? We houden laptop B?
 
Zou ook lekker Laptop B houden. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm zul je niet echt merken. Tenzij je gaat benchmarken. Het verschil met de videokaart zal veel duidelijker zijn.
 
Laptop B lekker houden, mocht je later deze schijf toch te traag vinden, (waar ik niet vanuit ga) kun je altijd overwegen een nieuwe SSD schijf in te bouwen, kost iets meer... maar dan zal er een wereld voor je open gaan qua snelheid (als ik de rest mag geloven :rolleyes: ben helaas zelf ook nog niet in bezit van een SSD)
 
Jullie zijn :thumb:

Ik ben nu *tevreden* met de verkeerde laptop!

Morgen vraag ik een aangepaste factuur en nog eens bevestiging ivm de garantie. Want ik heb jullie niet verteld dat er nog een cashback-actie (100€) loopt bij Lenovo. :evil:
En over een jaartje of twee schaf ik me dan een vliegensvlug SSD'tje aan.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan