Verkeerde opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal, iedere keer als ik mijn pc opstart staat er ongeldige BOOT.INI opstart van C schijf en daarna start hij gewoon weer door, maar voorheen stond dat er niet? staat er misschien iets niet goed??

Fred...........

Laatst bewerkt:
ik weet niet wat dat is dalimens maar het gaat over ongeldige boot ini

ok
start>uitvoeren
typ: msconfig, dit start het hulpprogramma voor de systeemconfiguratie.
hier kun je in het tabblad boot.ini de opstartpaden laten controleren.
misschien dat windows iets vindt...

als ik dat probeert dan komt er een melding dat er een fout is opgetreden dus kan ik dat niet uitvoeren, volgens mij is er meer aan de hand?????

dat zou zomaar eens kunnen
alles up to date, windows en vrusscanner en zo?
al gecheckt op spyware en dergelijke?

Ja echt alles op het eerste gezicht lijkt alles ok maar die foutmeldingen bevallen me niet zo want die komen er niet vanzelf?

heb je verder nog foutmeldingen, behalve die boot.ini?
als dat het enige is zou ik nog even niks doen, hooguit een systeemherstel.

Ik weet echt net wat ik moet doen? maar er ontbreekt misschien wel een fille ik krijg ook steeds een blauw scherm met allerlei meldingen misschien toch formateren? want die meldingen zijn meer voor experts...

Fred.......

Als je je PC opstart met de XP cd er in krijg je naast de keuze om XP te installeren ook een keuze om een herstel actie uit te voeren.
Die zou je eerst eens kunnen proberen.

Bij een volledige nieuwe XP installatie kan je ook al je documenten kwijt raken...

ik maak wel eerst een backup van mij bestanden, maar weet je wat ik het ergste vind ik kom nooit achter de oorzaak ven deze problemen en dat is iets wat ik zo belangrijk vind voor in de toekomst om dit probleem b.v te voorkomen of zie ik dat verkeerd ik heb mijn pc al een keer of 5 weggebracht en het verhaal en de oplossing was altijd hetzelfde we weten het niet dus we hebben de boel maar geformateerd overgens met mij toestemming..

Fred..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan