Verkeerde reactie bij toetsaanslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Hello

het gebeurt meermaals dat, als men een Franse tekst gebruikt en een dubbelpunt (:) wenst te typen, dat er een combinatie van twee karakters verschijnt met name (°:). Dit is een vervelende reactie want men moet altijd een manuele correctie uitvoeren.
Hoe kan hieraan verholpen worden?

Met dank op voorhand

NIh1IlO

ik neem aan dat je de taal op Nederlands en het toetsenbord op Verenigde Staten hebt staan?
Zo nee, probeer dat eens............

Het probleem is NIET opgelost. Door het toetsenbord in te stellen op VS kom je in een querty klavier.
Dit maakt het alleen nog moeilijker.

Ik snap de vraag niet goed, het dubbele punt staat in nederlands en frans op dezelfde plaats. Als je een trema bedoeld dan moet je op een azerty toetsenbord schift en dan de trema toets indrukken en dan de gewenste letter. Zo dan ö , of ï.

Groetjes

Ik probeer nog wat te verduidelijken.
Ik ben bezig met een Nederlandse tekst. Het gebeurt echter (in België is dat nogal eens het geval) dat er een stukje Franse tekst tussen moet. Wanneer je dan toevalling in dat stukje Franse tekst een dubbelpunt wil tikken, dan verschijnt vóór het dubbelpunt (een rustteken dat aankondigt dat er nog wat volgt en dus geen trema of deelteken!) het ° teken (deze combinatie dus °:).
Een manuele correctie is derhalve vereist en dat is vervelend en tijdrovend.
Concreet dus: hoe wordt dit voorkomen en/of welke instelling moet worden uitgevoerd?

NIh1IlO, hoe staat jouw toetsenbord ingesteld? En als je een stukje Franse tekst moet typen, verander je dan je toetsenbord- en/of landinstellingen? Misschien zit 'm daar de kneep?

grtz

Hello

neen, ik verander geen instellingen omdat het soms maar over een klein stukje tekst gaat. Na die Franse tekst kom ik dus terug in de Nederlandse tekst. Ook hier blijft het euvel zich dan verder manifesteren; zelfs als ik de taal weer in het Nederlands instel.

Nog een keer, NIh1IlO, hóe staat je toetsenbord ingesteld? Voorbeeldje: ik heb 'n querty toetsenbord met 101/102 toetsen (configuratiescherm->toetsenbord). Bij landinstellingen->talen->details staat ie op Nederlands verenigde staten(internationaal).
Zo heb ik 'm altijd staan, ook als ik 'n stukje frans of duits typ. Voor taalspecifieke tekens gebruik ik m'n ASCII-lijstje, idd manueel, liever als mijn instellingen veranderen.

grtz

We spreken toch over tekst in word??

Ik heb een AZERTY-klavier en mijn toetsenbord is ingesteld op NEDERLANDS (standaard).

Hoi,

Kennelijk gebruik je de 'azerty'-toetsenbordindeling.
Dus de in Frankrijk en (Franstalig) België gebruikelijke.

Als je een stukje Franse tekst typt, gaat Word (?; welke versie?) ervan uit, dat er ook andere tekens 'achter' de toetsen moeten zitten.

Probeer eens het volgende:

Selecteer de (Franse) tekst en kies:
Menu: Extra > Taal en selecteer Nederlands als taal.

Welke versie van Windows en Word gebruik je?
Dat geeft de mogelijke beantwoorders meer duidelijkheid over de te geven oplossing van je probleem.

Teun

Zoals ik zei zijn er bij mij geen problmemen maar mijn toetsenbord staat op Taal : Fr frans (België) indeling Begisch (punt) Probeer hier eens mee.

groetjes

Ik heb dit dus ook uitgeprobeerd. Resultaat ongewijzigd, steeds dezelfde voorstelling. Als ik een dubbelpunt intik verschijnt er voor het dubbelpunt de °.
Ik werk met Word 2000 en onder Windows 98.

Ik heb het probleem onder controle gekregen. Ik heb gewoon in Extra Autocorrectie ingegeven dat de combinatie °: moest vervangen worden door een dubbelpunt. Het probleem is dus van de baan. Sorry voor het veroorzaken van denk- en zoekpijnen.

Groetjes en toch bedankt voor de medewerking.

Daarvoor zitten we hier en...graag gedaan.
58.gif

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan