Verkeerde software wordt verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

scroogy

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2003
Als ik via configuratiescherm --> software een overbodig programma uit de lijst wil verwijderen (uninstall) wordt het verkeerde programma verwijderd. De naam van het te verwijderen programma blijft staan met telkens een ander programma eraan gekoppeld. Hoe krijg ik dat in de softwarelijst vermelde programma eruit ?
Het programma dat ik niet uit die lijst krijg is al weg, alleen de naam is er nog. De naam van het programma dat er momenteel aan gekoppeld is is weg uit de lijst met software. (heet dus nu anders)

Is dit met een bepaalde software(naam) zo of gebeurd dit met alle software.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Is dit met een bepaalde software(naam) zo of gebeurd dit met alle software.

De groeten,
Mark

Hoi Mark,

Dit gebeurt allen bij "scrabble 2003 edition". Scrabbel is al verwijderd alleen de naam verdwijnt niet. Alle ander programma's verwijderen zichzelf zoals het hoort.

Marjolijn

Voor windows 98 had je altijd tweakUI (weet de site zo niet maar is van MicroSoft) die kon dit altijd oplossen alleen ik weet niet of deze ook werkt voor windows XP.

Maar normaal gesproken zou winXP de naam weghalen als het geen uninstall kan vinden. Misschien kan een regcleaner uitkomst bieden. Installeer deze en voer het uit. Volg de stappen (meestal ja en amen antwoorden :D).

Let op misschien is het verstandig om van alle belangrijke bestanden een back-up te maken zodat je mocht er iets goed fout gaan (denk het niet maar beter safe then sorry) je die gegevens nog hebt.

De groeten,
Mark

Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch:
Is de pc al eens opnieuw opgestart? Er zijn namelijk programma's die pas na een herstart alles verwijdert hebben en uit de lijst verdwijnen (ja ook onder winXP die al een stuk minder herstarts nodig is als win98)

De groeten,
Mark

Ik heb RegCleaner geinstalleerd en met behulp van dit programma de softwarenaam gewijzigd in dit geval Scrabble 2003 vervangen voor Dymo labelwriter. In mijn softwarelijst is voor zover ik kan zien alles weer in orde. Zelfs het bijbehorende pictogram is er weer.

Had toch verwacht dat mijn reg1aid dit ook kan.

Thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan