Verkeerde thumbnail

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Berichten
273
Beste mensen,

Een kennis van mij heeft een apart probleem, de tumbnails van de foto's kloppen niet bij de foto, dus bijv opent ze afbeelding a krijgt ze afbeelding b.
Nu heb ik hierop gegoogled, en wordt er gezegd dat ik thumb.db moet verwijderen en dat win XP dit zelf herstelt. Maar waar kan ik die vinden??? Zie 'm nl nergens staan :S (ook niet verborgen:p)
Ook het verplaatsen van de foto's naar een andere map (en terug) hielp niet.
Dus mijn ideeën zijn een beetje op.

Iemand een idee? Alvast bedankt voor je moeite:thumb:
 
Ok, ten eerste moet je Thumbs.db hebben:

Ten tweede moet je als (een) Beheerder aangemeld zijn.

Behalve in Mapopties, Weergave, moet je niet alleen Verborgen bestanden tonen AAN zetten, maar ook Systeembestanden verbergen (aanbevolen) UIT.
Als Bekende bestandsextensies verbergen AAN staat, zie je alleen Thumbs staan in de lijst.

Verder komt Thumbs.db alleen voor in mappen die voor afbeeldingen zijn ingesteld, standaard o.a. bv. Mijn documenten\Mijn afbeeldingen.

Handigste manier om ze allemaal te vinden is Start, Zoeken, waarschijnlijk is die Zoekfunctie bijgewerkt naar Windows Search 4.0 & die vind niks, maar gelukkig kan je linksonder klikken op de Good Old Search Companion, die met dat hondje.
Klik daarin op Alle bestanden en mappen, klap Geavanceerde opties uit, vink Systeemmappen, Verborgen & Submappen aan, typ dan onder bestandsnaam Thumbs.db, & onder Zoeken in de schijf of schijven.

Als de zoektocht voltooid is, RechterMuisKlik een voor een elke bestandsnaam, kies Map openen, selecteer bestand, Shift+Del of RMK, Shift+Verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Deze extensie word kennelijk gebruikt door een of ander fotobewerkingsprogramma of photoviewer programma.

Ik denk dat als je dat dus wil verhinderen, dan dien je desbetreffende applicatie te starten en daarin de optie aan te passen dat deze geen thumbnails meer opslaat. Of dat andere programma er af te gooien. Zou het dat kunnen zijn. Windows thumbnails word opgeslagen met Thumbs.db.

Je kunt ze bijvoorbeeld ook uitschakelen. Open de windows - verkenner en open in het menu "extra" het dialoogvenster "mapopties". Verwijder in het tabblad "weergave" het vinkje bij "miniatuurweergave niet in cache plaatsen".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan