verkeerde timings/snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo iedereen,

Pc wizard en CPU-Z geven aan dat mijn geheugen op 1066 mhz loopt met de timings van 7-7-7-20. Terwijl het geheugen gemaakt is om op 1600 mhz met de timings 8-8-8-24 te lopen.

dit is het geheugen in kwestie:
http://tweakers.net/pricewatch/227113/patriot-viper-pvt36g1600llk.html#tab:prices

als je op (Patriot Viper PVT36G1600LLK) googled vind je dat hij op 1600mhz en 8-8-8-24 moet lopen.

rest van systeem:
moederbord: asus p6t SE
processor: i7 920

Weet iemand hoe dit kan dat hij verkeerd loopt en of ik het zou moeten fixen en hoe ik het zou moeten fixen.

alvast bedankt.

Je zal het handmatig moeten instellen, wil je op de 1600MHz gaan werken. Mogelijk dient hiervoor de XMP geactiveerd te worden in het Bios, mits XMP door je Bios ondersteund wordt.

mag ik vragen wat XMP is?

maar mijn geheugen is hiervoor gemaakt, is het dan niet verkeerd dat mijn moederbord het hierop laat draaien? Of is dat normaal.

Maar is het beter voor mijn pc/geheugen dat ik het aanpas?

en welke getallen moet ik precies in mijn bios veranderen om hem op 1600 te laten lopen.

De timings weet ik wel hoe ik die aan moet passen.

Bedankt

ok ik zal daar naar kijken zodra ik er tijd voor heb.

Bedankt

ok volgens mij is het gelukt.

ik heb voltage veranderd van auto naar 1.65 timings van auto naar 8-8-8-24 en dram frequency van auto naar 1600mhz

pc wizard geeft nog steed 1066 aan maar cpu-z geeft wel 1600 aan

mijn windows prestatie index van geheugen is ook omhoog gegaan dus die van cpu-z moet wel kloppen.

bedankt allemaal voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan