• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkeerde verschuif-operatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb een spreadsheet waarbij uit een kolom de eerste, tweede, derde etc. grootste waarde gehaald moet worden. vervolgens moet het bijbehorende tijdstip uit een parallelle kolom gehaald worden. Dit gaat goed, behalve als twee of meer keren dezelfde waarde wordt gevonden, bijvoorbeeld tweede en derde grootste getal zijn gelijk. Dan wordt niet het goede tijdstip teruggevonden, al is dat niet systematisch zo.
In bijgevoegd bestandje gaat het om de tabel op tabblad 'Tabel_laagfrequent': er wordt 4 keer exact 29,3 dB gevonden op een ander tabblad, waarbij 3 keer dezelfde datum wordt teruggegeven. Merkwaardig genoeg wordt de vierde keer wel een andere (ook juiste) datum gegeven. Iemand een idee hoe dit kan en vooral hoe dit op te lossen?

gegroet,
mrt

Bijlagen

Ik weet niet of het zo goed komt, maar ik heb het zo proberen op te lossen, zie kolom AX en de formule natuurlijk.
Kolom AX kun je wel weer omzetten in een gedefiniëerde naam.

Bijlagen

Dank Paul, het werkt, schitterend! Maar wat een formule... In werkelijkheid moeten er ook nog allerlei voorwaarden bij. Dit betekent dat het een beestachtige formule wordt en dat zo'n paar honderd keer. Nu al heeft Excel enige tijd nodig om de gehele werkmap door te rekenen. Ik blijf dus nog even broeden op een krachtige simpele oplossing, zodat de rekentijd niet uit de hand loopt. Of heeft nog iemand een idee?

gegroet,
mrt

Dank Paul, het werkt, schitterend!
Ach, als het kind maar een naam heeft. :rolleyes:

Dit soort formules zijn eigenlijk maar geschikt voor een paar in een bestandje, want het werkt wel vertragend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan