Hallo,
Ik vrij nieuw in VBA en zit met een probleem. Ik heb het voor elkaar gekregen om aan de hand van een x aantal items in een "listbox" per item in de lijst een tabel te genereren in word op een bookmark "bmtabel" met 2 regels en in de eerste regel de tekst van het item. Het probleem is dat de tabellen boven elkaar worden gemaakt. Oftewel Item 1 van de listbox staat onderaan het document in plaats van bovenaan.
Ik kom er niet uit om dit te veranderen, zodat item 1 bovenaan in het document blijft staan en vervolgens daaronder de tabel van item, enz.
Heeft iemand de oplossing hiervoor. Ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing en met google loop ik ook vast.
Ik vrij nieuw in VBA en zit met een probleem. Ik heb het voor elkaar gekregen om aan de hand van een x aantal items in een "listbox" per item in de lijst een tabel te genereren in word op een bookmark "bmtabel" met 2 regels en in de eerste regel de tekst van het item. Het probleem is dat de tabellen boven elkaar worden gemaakt. Oftewel Item 1 van de listbox staat onderaan het document in plaats van bovenaan.

Heeft iemand de oplossing hiervoor. Ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing en met google loop ik ook vast.
Code:
Private Sub cmdOk_Click()
Dim z As Integer
Dim j As Integer
Dim i As Long
Dim myRowCount As Long
Dim oRng As Word.Range
Dim objTable As Word.Table
Set oRng = ActiveDocument.Bookmarks("bmtabel").Range
For j = 0 To lstAdd.ListCount - 1
Set objTable = ActiveDocument.Tables.Add(Range:=oRng, NumRows:=1, NumColumns:=1)
With objTable
.Cell(j + 1, 1).Range.Text = lstAdd.List(j, 0)
.Rows.Add
.Borders.OutsideLineStyle = wdLineStyleSingle
.Borders.OutsideLineWidth = wdLineWidth025pt
.Borders.InsideLineStyle = wdLineStyleSingle
.PreferredWidthType = wdPreferredWidthPercent
.PreferredWidth = 100
.Range.InsertBreak Type:=wdColumnBreak
End With
Next
Unload Me
End Sub