Verkeerde Windows 7!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Ik heb een aantal dagen geleden bij azerty.nl Windows 7 besteld. Nou kreeg ik hem net binnen en zie ik dat het een OEM system Builder Pack is, deze dvd mag uitsluitend door systeembouwers worden gebruikt.

Nou is mijn vraag of dit heel erg is en of ik hem terug moet sturen. Of zeggen jullie dit maakt niet uit er staat toch het zelfde op.

Dit is de gene die ik heb besteld: http://www.azerty.nl/0-1439-235903/microsoft-windows-7-home-premi.html

Alvast bedankt

Gr, Pannakru

die oem is ook die jij hebt besteld is geen probleem hij kan alleen maar op 1 computer

voor die prijs kon je ook wel weten dat het oem was want de retail is een stukje duurder maar je kan hem gewoon installeren , alleen dan maar op 1 computer mvg tattooboy

Oke vond de prijs ook al heel laag liggen dus kon het weten.
Heb ook maar 1 pc nodig. :D Bedankt voor de snele reactie.

Gr Pannakru

graag gedaan , bij oem en retail is het verschil :

oem :

1 pc
geen klantenondersteuning van microsoft ( wel updates enzo )

retail :

andere licentie je kan hem meenemen naar andere pc
wel klantenondersteuning

die oem is ook die jij hebt besteld is geen probleem hij kan alleen maar op 1 computer

voor die prijs kon je ook wel weten dat het oem was want de retail is een stukje duurder maar je kan hem gewoon installeren , alleen dan maar op 1 computer mvg tattooboy

Je kan hem inderdaad gewoon installeren maar eigenlijk is het gewoon een illegale versie. Volgens de voorwaarde van Microsoft, mogen OEM versies alleen verkocht worden als deze geinstalleerd zijn op een complete PC. Winkels mogen OEM versies niet los of in combinatie met onderdelen verkopen.

Daarnaast is een normale retail versie ook bedoelt voor 1 computer. Het verschil is dat deze wel los verkocht mag worden. Zodra je een nieuwe PC koopt/samenstelt mag je deze licentie weer gebruiken (alleen niet meer op de oude PC)

als het echt zo illegaal is , waarom verkoopt bijna elke computerwinkel de oem versie dan los ? zonder dat je er hardware bij hoef te kopen ? in mij ogen is dit niks illegaals bij mij is het pas illegaal met cracks :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan