Helena1984
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 okt 2017
Ik ben op zoek naar de voorwaardelijke opmaak met verkeerslichten voor het volgende: ( niet in het kader van huiswerk of test )
Bij een BMI onder de 18,5 geef je een oranje verkeerslicht weer.
Bij een BMI vanaf 18,5 tot en met 24,9 geef je een groen verkeerslicht weer.
Bij een BMI vanaf 25 tot en met 29,9 geef je een oranje verkeerslicht weer.
Bij een BMI vanaf 30 geef je een rood verkeerslicht weer.
Ik heb het eerst geprobeerd met pictogrammenstijl drie verkeerslichten, maar als ik dan bij regels beheren de juiste voorwaarden zoek, loop ik vast.
Vooral bij de waarden onder de 18,5 omdat ik die al eerder instelde bij waarden 25 tot en met 29,9.
Ik begin eerst met "alle cellen opmaken op basis van de celwaarden" en dan kies ik de stijl. Nu probeer ik het met stijl " vier stoplichten" en dan vink ik aan : pictogrammenvolgorde omdraaien" zodat rood bovenaan komt.
Het feit dat ik kleurenblind ben helpt ook niet echt
Rood en groen zijn voor mij exact gelijk.
Om dan meerdere voorwaarden in te voeren doe ik 'nieuwe regel' en dan "alleen cellen opmaken met" en dan probeer ik om het zwarte stoplicht te vermijden en het gele stoplicht voor de tweede keer in te voeren bij de tweede reeks waarden.
Hoe kan ik twee keer dezelfde kleur gebruiken bij verschillende waarden?
Alvast dank en fijn weekend
Bekijk bijlage BMI.xlsx
Helena
Bij een BMI onder de 18,5 geef je een oranje verkeerslicht weer.
Bij een BMI vanaf 18,5 tot en met 24,9 geef je een groen verkeerslicht weer.
Bij een BMI vanaf 25 tot en met 29,9 geef je een oranje verkeerslicht weer.
Bij een BMI vanaf 30 geef je een rood verkeerslicht weer.
Ik heb het eerst geprobeerd met pictogrammenstijl drie verkeerslichten, maar als ik dan bij regels beheren de juiste voorwaarden zoek, loop ik vast.
Vooral bij de waarden onder de 18,5 omdat ik die al eerder instelde bij waarden 25 tot en met 29,9.
Ik begin eerst met "alle cellen opmaken op basis van de celwaarden" en dan kies ik de stijl. Nu probeer ik het met stijl " vier stoplichten" en dan vink ik aan : pictogrammenvolgorde omdraaien" zodat rood bovenaan komt.
Het feit dat ik kleurenblind ben helpt ook niet echt
Om dan meerdere voorwaarden in te voeren doe ik 'nieuwe regel' en dan "alleen cellen opmaken met" en dan probeer ik om het zwarte stoplicht te vermijden en het gele stoplicht voor de tweede keer in te voeren bij de tweede reeks waarden.
Hoe kan ik twee keer dezelfde kleur gebruiken bij verschillende waarden?
Alvast dank en fijn weekend
Bekijk bijlage BMI.xlsx
Helena