verkenner en een aantal problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeweetniet

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Ik heb wat problemen met mijn verkenner in windows vista.
Ten eerste is het zo dat als ik blader in verkenner om bijvoorbeeld een foto te zoeken die ik op marktplaats wil zetten dan onthoudt hij die map niet.
Als ik dus een keer erna weer een foto wil plaatsen dan begint hij weer van voren af aan en moet ik dus weer klik klik klik door alle mappen om de foto te vinden.
het was eerst zo dat hij de laatst gekozen map onthield en dat ik daar dus meteen in teruk kwam en dat scheelde erg veel klik klik klik werk.
Iemand een idee hoe ik dit weer kan instellen ?

Dan is het zo dat ik mappen zou willen toevogen in mijn recente locaties. Als ik klik op de map recente locaties heeft hij tot nu toe 1 map onthouden maar hoe kan ik andere mappen daar in zetten ?

Ook is het zo dat de pictogrammen steeds klein zijn en ik wil ze standaard op groter hebben, is dit ook in te stellen ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zit hier al lang mee en kost me erg veel irritatie en tijd

recente locaties.jpg

Rechtsklik het pictogram van Windows Verkenner → Eigenschappen.
Je ziet nu bij Doel: %SystemRoot%\explorer.exe. Dat betekent dat Verkenner opstart in Windows.

Je kunt de map veranderen door er bv: %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, %UserProfile%\Downloads van te maken,
waardoor Verkenner zal opstarten in je Downloads map

Enige mappen:
%System% - verwijst naar de System map; standaard is dit de C:\Windows\System32 (7/Vista/XP)
%Windir% - verwijst naar de Windows installatie map; standaard is dit de C:\Windows (7/Vista/XP/Me/9x)
%ProgramFiles% - verwijst naar de Program Files map; dit is C:\Program Files
%CommonFiles% - verwijst naar de Common Program Files map; dit is C:\Program Files\Common Files
%Root% - verwijst naar C:\, D:\
%UserProfile% - verwijst naar de actieve gebruikersprofiel map; standaard is dit de C:\Users\{user} & (7/Vista) C:\Documents and Settings\{user} (XP/2K)
%AllUsersProfile% - verwijst naar de profielmap voor alle gebruikers; standaard is dit de C:\Users\All Users (7/Vista) & C:\Documents and Settings\All Users (XP/2K)
%AppData% - verwijst naar de actieve gebruikers Application Data map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Roaming (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Application Data (XP/2K)
%CommonAppData% - verwijst naar de Application Data map voor alle gebruikers; standaard is dit de C:\ProgramData (7/Vista – Opm: deze map is standaard verborgen) C:\Documents and Settings\All Users\Application Data (XP/2K)
%LocalAppData% - verwijst naar de actieve gebruikers Local Application Data map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Local (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Local Settings\Application Data (XP/2K)
%MyDocuments% - verwijst naar de actieve gebruikers Documents map; standaard is dit de C:\Users\{user}\Documents (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\My Documents (XP/2K)
%CommonDocuments% - verwijst naar de actieve gebruiker's Documents map; standaard is dit de C:\Users\Public\Documents (7/Vista) & C:\Documents and Settings\All Users\Documents (XP/2K)
%UserTemp% - verwijst naar de actieve gebruikers Temp map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Local\Temp (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Local Settings\Temp (XP/2K)
%WinTemp% - verwijst naar de Windows Temp map;dat is C:\Windows\Temp
%Temp% -verwijst naar %UserTemp% & %WinTemp% maps wanneer de lokatie niet opgegeven is,of %Root%\Temp
%Templates% - verwijst naar de actieve gebruikers Templates map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Templates (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Templates (XP/2K)
%UserStartup% - verwijst naar de actieve gebruiker's Startup map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Start Menu\Programs\Startup (XP/2K)
%AllUsersStartup% - verwijst naar de All User Startup map; standaard is dit de C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (7/Vista – Opm: deze map is standaard verborgen) & C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup (XP/2K)

Bron

Navigeer verder eenvoudig door mappen toe te voegen aan de bibliotheek. Deze is opgebouwd uit 4 subcategorieën:
  1. Afbeeldingen
  2. Documenten
  3. Downloads
  4. Muziek
  5. Video
Door nu een map aan een van deze "subhoofdmappen" toe te voegen zijn ze snel bereikbaar via de bibliotheek.

Laatst bewerkt:
ik weet nikks van computers en sorry maar begrijp echt heel weinig van deze uitleg.
Ook is het aantwoord op een deel volgens mij dus ik hoop dat er wellicht iemand is die me nog meer uitleg kangeven

ik kan dit al niet eens vinden jammer genoeg dus geen idee waar ik kijken moet

Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → rechtsklik Windows Verkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan