Verkenner hangt bij verwijderen/hernoemen etc. van een (corrupt) bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

skies

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
35
Een programma (FL Studio, legaal) heeft met een export een corrupt .wav bestand gemaakt, zo lijkt het. Als ik het aanklik, hernoem, verwijder of wat dan ook blijft de Verkenner vasthangen. De groene balk groeit langzaam maar als hij op 100% is gebeurd er nog steeds niets. Ik weet niet of dit nu met een fout van de HD of van het bestand te maken heeft, maar het gebeurd alleen met dit bestand.

Wat ik heb geprobeerd:
- Verwijderen in veilige modus (zelfde resultaat)
- Verwijderen met "FileASSASSIN" van Malwarebytes (Ook dit programma blijft vasthangen).
- Openen in Adobe audition, editen en weer opslaan. Opslaan gaat niet want ook Audition blijft hangen dan.
- Overschrijven in Audition met een ander bestand. Ook dan blijft Audition hangen.
- Schijf controleren op fouten in het bestandssysteem. Was ook begonnen aan 'beschadigde sectoren zoeken' maar dat lijkt ongeveer drie dagen te duren dan.

Kort gezegd is het bestand niet benaderbaar want het programma waarmee je het benaderd blijft vervolgens vasthangen.
Euh.. Help? :eek:

Windows 7 64bit Home premium.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update: Het ligt kennelijk NIET aan de schijf, want bij ontdekking van het probleem heb ik meteen de backup aangezet. Nu check ik de backup schijf waar het bestand wel naar is gekopiëerd. Als ik het bestand wil openen, blijft explorer (de groene balk dan) EN mediaplayer hangen! Nogal vaag...
 
Update 2 (semi-opgelost):

Het is nu alsnog gelukt om met FileASSASSIN het bestand te verwijderen, dit hangt kennelijk af van of je al eerder (na het opstarten van Windows) het bestand hebt geprobeerd te benaderen.

Verder bleken ALLE bestanden die FL Studio van dit project had gemaakt (exports van losse audiotracks) op de backup corrupt te zijn, wat dus ook zo was op de interne HD. Gelukkig wel weer kunnen verwijderen door SyncBack (Backup programma) nog een keer uit te voeren...

En nu berichtje plaatsen op het forum van FL Studio...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan