Verkenner in Vista werkt niet met netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gzzr3

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Ik heb een laptop met Vista home basic en werk met een externe netwerkschijf via huisnetwerk. Nu kan ik alles organiseren, maar op het moment dat ik foto's wil wijzigen of opslaan dan stopt de Verkenner en moet ik opnieuw beginnen. Ook MS Picturemanager heeft dit, maar als ik de foto's op C:/ heb is er niets aan de hand.

Ligt dit aan Vista home basic en ben ik er met een upgrade of is het anders op te lossen?

Alvast dank

Windows geeft aan dat het programma is gestopt met juist werken en er gaat naar een oplossing gezocht worden, oftewel hij stopt dus gewoon en ik kan niks meer doen,

net alles geinstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem. windows verkenner wordt afgesloten en opnieuw gestart.

& je hebt dit probleem dus ALLEEN maar de netwerkschijf?

in andere gevallen heb je nooit last van "de verkenner werkt niet meer en wordt afgesloten"?

dat is correct, ik heb het alleen bij mijn externe schijf.

Hoe is die schijf dan geformateerd?

NTFS, FAT32,...?

ik durf het je niet te zeggen, kan ik dit checken ergens?

fat32 is een beetje ouder bestandsysteem en wie weet werkt dat niet zo goed onder vista, ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik zou je aanraden om die netwerkschijf te converteren naar ntfs:

* 1 Klik op Start
* 2 Typ CMD en druk op <ENTER>.
* 3 Op de opdrachtprompt, typ CONVERT C:/FS:NTFSen druk op <ENTER>.
(In de tekst hierboven kan C: worden vervangen door de stationsletter van uw keuze)
* 4 Volg de instructies op het scherm om de conversie te voltooien.

voor de duidelijkheid, de c: moet je dus vervangen door de letter van je netwerkschijf :thumb:

hij geeft aan dat het een netwerkstation niet kan converteren, nog meer ideeen?

kan je dan even een screenshot van die melding tonen?

& ook, op het moment dat je de harde schijf wou converteren, was hij toen nog "ingeschakeld" in het netwerk?

hij is inderdaad gekoppeld aan het netwerk en zie de bijlage voor de melding.

Bijlagen

• screenshot_netwerkschijf.jpg
    screenshot_netwerkschijf.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 14
even ontkoppelen dan en nogmaals proberen maar ik kan het screenshot niet lezen zonder vergrootglas ofzo hoor ;)
Ok, ik ben nog jong --> 17 jaar maar zo perfect zijn men ogen ook niet hoor ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan