VERKENNER in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenRAnja

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
25
Als ik met de Verkenner werk, zijn er een tweetal zaken, die anders werken, dan voorheen het geval was.
Het betreft:

1. De witte pijltjes in de blauwe balk bovenaan links werken niet naar behoren, of liever gezegd niet, als ik van mappen en/of bestanden naar de voorgaande terug wil. Ik moet dan via het witte kruisje in de rode vierkant rechtsboven iedere keer het bestand of de map af te sluiten, om terug te keren naar het bureaublad.
Hoe komt dat, waar ligt het aan en hoe is dit op te lossen.?

2. Als ik een foto als bureaublad achtergrond wil, klikte ik voorheen met rechts op de desbetreffende foto, waarna ik de optie 'Als bureaublad achtergrond' koos en de foto meteen als achtergrond werd gebruikt. Nu gebeurt dat niet en moet ik eerst de computer opnieuw opstarten, waarna de foto wél als achtergrond verschijnt.
Waar ligt dit aan en wat is er aan te doen?

F.B. Ronkes Agerbeek
 
Ik kom hier geen wijs uit. Kan je het verduidelijken met een plaatje?
 
1. Kun je niet de de instelling maken
links boven,
organiseren
indeling
en dan nrs 1,2 en 4 aanvinken :menubalk, detail venster en navigatie venster.

Niet dat je probleem dan opgelost is maar je hebt wat meer mogelijkheden om het probleem te omzeilen.

Als je dit als vaste optie wilt hebben dan doe dat als genoemd om vervolgens te klikken op extra map, opties, weergave en op mappen toepassen
 
Allereerst dank aan Kostenzer en Jackall voor hun reactie op mijn vragen.

Wat betreft het antwoord van Kostenzer: de betreffende nummers zijn aangevinkt.
Helaas lost dit het probleem met de pijltjes niet op.

Jackall kon er geen wijs uit en vroeg om een plaatje.
Welnu hier dan een plaatje:
balk.PNG
Zoals je kunt zien, is hier Documenten geopend, waarna de map Mijn Overheid is geopend.
Als ik nu terug wil naar Documenten, kun je normaliter op de witte pijl in de blauwe cirkel naar links klikken om terug te gaan.
Beide pijlen, zowel naar links als rechts, zijn niet actief.
Ik moet nu de map Belasingdienst via de witte kruis in het rode vierkant afsluiten, om terug te keren naar Documenten.
Daar gaat het dus om.

Op mijn tweede probleem heb ik geen antwoord gekregen.
Is daar geen oplossing voor, of weten jullie daar geen raad mee?

F.B. Ronkes Agerbeek
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Als ik met de Verkenner werk, zijn er een tweetal zaken, die anders werken, dan voorheen het geval was.
Wat is er tussentijds veranderd of gebeurd toen dit zich voordeed?
Probeer een systeemherstelpunt of probeer anders het volgende:

Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies "als administrator uitvoeren".
Typ achter de prompt:
fsc /scannow (let op de spatie) en hit de entertoets.
Herstart de pc en onderbreek het opstartende proces niet!
 
Laatst bewerkt:
VERKENNER Windows 7

Dank voor de reactie van Mik Zjegger.
Graag merk ik het volgende op. Als ik als administrator achter de opdrachtprompt fsc /scannow tik, krijg ik, na op enter te hebben geklikt, het volgende op het scherm:

opdrachtprompt.PNG

Er gaat dus kennelijk iets niet goed.
Heeft dit wellicht iets te maken met het feit, dat mijn C-schijf een SSD-schijf is en ik mijn opslag van documenten, films, foto's etc. op mijn 2 terrabyte D-schijf zet?
Veel veranderd is er op mijn computer niet, behalve, dat ik updates en enkele upgrades trouw doe.
(Mijn belangrijkste programma's gaan dus via de C-schijf en mijn opslag gaat naar de D-schijf.)

Is er overigens een antwoord te geven op mijn vraag over foto's als bureaubladachtegrond weergeven?

BenRAnja
 
VERKENNER Windows 7

Sorry,sorry,sorry wat betreft mijn voorgaand bericht.
In plaats van sfc /scannow aan te geven, heb ik fsc /scannow getikt. Stom, waardoor het niet werkte.
Toen ik sfc /scannow intikte kreeg ik het volgende te zien:

cmd.PNG

Het werkte toen.
Helaas, nadat de scan was voltooid en ik de computer opnieuw opstartte, was het probleem met de Verkenner niet opgelost.

Ik wacht met spanning op eventuele andere oplossingen.

BenRAnja
 
Doe eens een chkdsk /f.
Klik rechts op de C: schijf>eigenschappen>extra>nu controleren>vink de 1e optie aan>starten.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is o.i.d. en dat bij herstart de actie wordt uitgevoerd.
Herstart dus de pc en onderbreek het proces niet.
 
VERKENNER Windows 7

Mik Zjegger, mijn hartelijke dank voor je reactie.

Ik heb de raad nog niet opgevolgd, daar ik van iemand anders hoorde, dat ik de nieuwe update van Windows 10 maar eens moest afwachten.
Het zou dan best mogelijk kunnen zijn, dat de problemen met Verkenner, na het downloaden en installeren ervan, vanzelf opgelost zouden kunnen zijn.
Immers met de nieuwe Windows 10 worden zowel de browser en verkenner geheel veranderd.

De 29e juli zal het zo ver zijn. Ik wacht dus nu even af.
Mochten er mijnerzijds toch nog steeds vragen blijven bestaan, dan meld ik me tegen die tijd zeker weer.

Nogmaals dank.

BenRAnja
 
VERKENNER Windows 7

Beste mensen,

Mijn vragen hieromtrent (zie vorige berichten) zijn nog altijd NIET opgelost.
Zoals ik in mijn laatste bericht reeds meldde, wacht ik op de 29e juli, om eerst Widows 10 te installeren.
Wellicht, dat mijn problemen dan vanzelf opgelost worden. (Dat hoop ik tenminste.)
Zo niet, dan kom ik hier ongetwijfeld in deze rubriek op terug.

Met vr. groet,
BenRAnja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan