Verkenner instelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrielv

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2004
Instelling bij Verkenner op Bureaublad gemaakt zodat eigen directory wordt geopend. Als ik via Start + rechtermuisknop Verkennen selecteer dan krijg ik de oude instelling weer . Hoe kan ik dit veranderen ?

Window verkenner

Hallo is daar nog iemand !!!!
Heeft niemand dit probleem ?? :rolleyes:

Is dat een probleem ? Plaats een nieuwe snelkoppeling voor de verkenner met de gewenste instellingen op de Snelstartbalk

Anton44,
op de Snelstartbalk staat GEEN snelkoppeling. Zoals ik in mijn vraag schreef open ik Verkenner door met rechts op Start te klikken en dan uit de popup lijst Verkenner te keizen.
Deze Verkenner opent automatisch de standaard Windows display.Deze wil ik dus veranderen. Maar hoe .. Harrie

Als er geen op de snelstartbalk staat waarom plaats je er dan geen op ?

Als er geen op de snelstartbalk staat waarom plaats je er dan geen op ?

Anton44,

ik wil de standaard Window voroziening (Rechts op Start en Verkenner selecteren). gebruiken. Ik zie geen noodzaak om de Verkenner om de Snelstartbalk te installeren.
Ik weet wel dat dat mijn probleem oplost, maar ik wil weten hoe ik de standaard instelling kan veranderen.

Harrie

Die optie "verkennen" onder Start + rechtermuisknop maakt deel uit van het contextmenu dat bij mappen hoort en staat opgeslagen in het register onder:

HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore\command

De waarde ervan (het uit te voeren commando dus) is iets als:
Code:
C:\WINDOWS\Explorer.exe /e,/idlist,%I,%L

Die waarde zou je wel aan kunnen passen maar dan verander je ook het commando dat uitgevoerd wordt als je met rechts op een willekeurige map klikt en voor "verkennen" kiest. Wat je dan beter zou kunnen doen is een eigengemaakte extra optie toevoegen aan het contextmenu voor mappen. Voor uitleg zie mijn reactie in dit topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296473

Overigens lijkt mij het idee van Anton44 ook een prima oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan