Verkenner laten openen in andere map

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Als ik op Windows Verkenner open, wil ik dat deze met een andere map opent.
Als ik echter met de rechtermuisknop op de snelkoppeling klik -> Eigenschappen -> tabblad Details, zie ik wel: "Pad naar map C:\gebruikers\gebruikersnaam\appData\Ro...". Dit wil ik aanpassen zodat verkenner direct met mijn voorkeuzemap opent.

In Windows98 ging dit als volgt:
Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling -> Eigenschappen -> Tabblad Snelkoppeling -> Typ in het vak Pad: C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n, /e,D:. -> OK. Door nu op deze snelkoppeling te klikken, zal het Verkennervenster geopend worden met de D-partitie open gevouwen. Indien gewenst, kun je het pad nog verder detaileren (bijvoorbeeld . C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n, /e,D:\Hobby\Muziek).

Hoe kan ik dit in Vista aanpassen? Ik zie namelijk nergens een invulveld waar ik mijn keuze kan ingeven.
 
Rechtermuis op de snelkoppeling van Windows Verkenner
Kies voor Eigenschappen
Tabblad Snelkoppeling
Vul bij DOEL in: C:\Windows\explorer.exe /n,/e,C:\D:\Hobby\Muziek
 
Hellaas. Wat ik bij "Doel" invul, wordt gewoon genegeerd. Het lijkt wel of dit invulveld geen enkele functie heeft. Datzelfde geldt voor het invulveld "Beginnen in".
 
C:\Windows\explorer.exe /n,/e,C:\D:\Hobby\Muziek
Zal ook niet werken. Je geeft namelijk hier twee partities/schijven aan. Plus je verwijst naar de Windows map.

Zowel In Xp als in Vista moet je naar de "systeemroot" verwijzen.

Zo heb ik hem in de koppeling staan in Vista:

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,

Bij mij open hiermee niet een map, maar wordt gewoon alle schijven weergegeven.
Neem de volgende regel eens over met kopieren en plakken:

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e, D:\Hobby\Muziek

Let op
er is een spatie achter de laatste komma, voor de D.

Het veld "Beginnen in" gewoon leeg laten.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt!

Dankjewel Mikeo en CrashLex,

Het is gelukt door de regel %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e, E:\Hobby\Muziek in het vak Doel te plaatsen. (E is nu mijn documentenpartitie omdat D in Vista de Recover-partitie is.)

Groetjes van Kingswood.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan