Verkenner-mapjes...

Status
Niet open voor verdere reacties.

CharlyAngels

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
Hey mensen...
Ik hoop dat ik hier in het juiste forumpje zit.
Moet je luisteren, heb ik weer...
Ik verkenner staan voor de verschillende schijven geen mapjes meer... (zie fotootje)
Volgens mij moeten er van die gele mapjes voor staan...
Weet iemand wat ik er aan kan doen???

Mijn dank is wederom groot!!!

Bijlagen

• fff.gif
    fff.gif
    6,7 KB · Weergaven: 66
lees de link eens door en probeer wat ze daar aangeven.
http://www.zdnet.nl/pcmag.cfm?page=2&id=33081

Ga in de Verkenner naar de map Windows, zoek het bestand shelliconcache op en gooi het weg. Als je daarna je computer herstart, worden de iconen weer vernieuwd.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maikel9
lees de link eens door en probeer wat ze daar aangeven.
http://www.zdnet.nl/pcmag.cfm?page=2&id=33081

Ga in de Verkenner naar de map Windows, zoek het bestand shelliconcache op en gooi het weg. Als je daarna je computer herstart, worden de iconen weer vernieuwd.

Hey, dank je voor je input.
Maar:
Dat bestandje heb ik niet op mijn pc-tje staan... Dus ik kon hem ook niet verwijderen.
Ik heb dus de andere tip uit het artikel gebruikt, TweakUI gedowned, ge-installed en Icon-Repair uitgevoerd.
Vol spanning wachtend... maar helaas...
Nog steeds geen mapjes, dus nog steeds die rare tekentjes voor mijn schijven in verkenner...

Hebbie nog een eventuele tip???

heb je dit sinds kort probeer een systeemherstel naar een datum toen je het nog niet had.
heb je xp home of pro
home?>>>ga naar zoeken en typ iconcache in zoek ook in verborgen bestanden staat in C/windows/systeem 32.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maikel9
heb je dit sinds kort probeer een systeemherstel naar een datum toen je het nog niet had.
hmmm Ik maak geen gebruik van systeemherstel. Dwz ik heb geen idee of ik dit aan heb staan. Ik heb dit probleem denk ik al een maand... Als ik een maand terug zou moeten gaan ben ik een heleboel kwijt...
heb je xp home of pro
home?>>>ga naar zoeken en typ iconcache in zoek ook in verborgen bestanden staat in C/windows/systeem 32.
Ik heb XP home sp 1.
Iconcache staat bij mij in de map C:\Documents and Settings\The Boss\Local Settings\Application Data
en dus niet in de map system32...
Maar goed, nadat ik die heb verwijderd is er ook niets veranderd...

Ik snap het niet meer.. ;-(

plaatje TweakUI

Bijgevoegd een plaatje zoals TweakUI het laat zien...

Bijlagen

• tweakui.jpg
    tweakui.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 51
Nog steeds...

Heeft er nu niemand een oplossing voor dit probleempje??? :confused:

Bijlagen

• verkenner.jpg
    verkenner.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 46
Probeer deze <a href="http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/iconfix.reg" target="_blank">registeraanpassing</a> eens.

Vervelend! Ik zou de echte oplossing even niet weten. Wat je nog zou kunnen proberen is Iconpackager downloaden. Is een progje waarmee je (bijna) alle Windows-icoontjes in één keer kunt veranderen. 't is een probeerversie, die er na 30 dagen mee ophoudt en er zijn enkele functies uitgeschakeld.
Waar het om gaat is het volgende:

Als je Iconpackager hebt geïnstalleerd en opgestart zie je bovenin het scherm de optie 'tools' staan. Kies hiervoor en kies dan de optie 'Repair Icons Images'. Ook de optie 'Rebuild Icon Cache' kun proberen. Misschien doet dat wel hetzelfde als Tweakui, maar het kan ook zijn dat dit iets ingrijpender en doeltreffender gaat.

Daarnaast heb je binnen Iconpackager nog de mogelijkheid om terug te gaan naar de 'Windows Default Icons'. Deze optie staat onder het menuutje 'Packages' bovenaan.

Iconpackager kun je <a href="http://download.com.com/3000-2195-10255580.html?tag=pop" target="_blank">hier</a> downloaden.

Laatst bewerkt:
Hey geweldig!

Tis wat vreemd wat er gebeurd is... Heb het proggie gedownload... Daar ben ik wat mee gaan stoeien... Dat lukte niet echt... want: ik moest het registreren voor die opties...
Toen moest ik wat anders verzinnen...
Ik heb iets gedaan wat niet mag...
Toen heel het proggie meteen van mijn pc-tje gehaald en voilla!!! het staat allemaal weer goed... Ik geen illegale software op mijn pc, wel geholpen en zeer blij!!!!
Dank voor jullie hulp!!!
:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan