Verkenner traag door netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gook
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gook

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hallo

Ze zijn hier op school deze week een nieuwe router van belgacom komen installeren. Sinds dan opent elke verkenner op elke computer traag, eens hij open is moet je nog heel veel geduld hebben.
Ik heb eens opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden maar juist hetzelfde, "Deze computer" openen gaat vrij vlot maar als je de verkenner opent is het omzeep.
Computer dan eens opgestart zonder netwerkmogelijkheden en dan werkt hij normaal.

Iemand hiervoor een oplossing?

Groeten

Diegene die deze router geinstalleerd heeft zou dit op moeten kunnen lossen denk ik.
Ik heb niet genoeg gegegevens over jullie netwerk om hier iets over te kunnen zeggen.

Is jullie netwerk draadloos of bedraad?
Staan er in je verkenner koppelingen naar netwerklocaties die nu n iet meer bestaan?
Zijn er misschien IP ranges gewijzigd door diegene die de router heeft geinstalleerd?
Wat hadden jullie hiervoor voor router?

groeten Marcel

Het netwerk is bedraad.
Ik heb op één computer de 'map' mijn netwerklocaties eens verwijderd maar hielp niet.
Kan het zijn de het lan ip hiermee iets te maken kan hebben? want dan kan wel gewijzigd zijn maar ik zie niet in dat dit zo belangrijk is.

het merk ontgaat me even maar allesinds geen bekend merk

"Deze computer" openen gaat vrij vlot maar als je de verkenner opent is het omzeep
bedoel je hier met verkenner echt het venster met links de mappen en recht de bestanden of bedoel je als je in Deze computer al een map gaat doorbladeren dat het dan ook al vertraagd?

Heb je al eens in de logboeken gekeken (eventvwr.msc)

Deelt jullie server IP adressen uit of doet de router dat ? (DHCP)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Met verkenner bedoel ik inderdaad links de mappen en rechts de bestanden.

Ivm de dhcp, zal ik moeten nakijken. Als ze allebei dhcp zijn, geeft dat conflicten ofzo?

Het lan ip adres werd ingesteld op 192.168.2.1, terwijl de server dat ook is dacht ik...

De logboeken, eventvwr.msc, nog nooit van gehoord, eens geopend maar waar zou ik moeten kijken.

Alvast bedankt!

Als op de router en de server DHCP ingeschakeld staat delen ze beide IP adressen uit, ik weet eigenlijk niet wat er dan precies gebeurd.
1 van de 2 hoort IP adressen uit te delen.

In de logbestanden kun je zoeken naar rode kruizen in het application and system logboek, wanneer je die dan opend wordt er (misschien) meer duidelijk.

Het lan ip adres werd ingesteld op 192.168.2.1, terwijl de server dat ook is dacht ik...
bedoel je hiermee dat de server ip adres 192.168.2.1 heeft ? wat heeft dan nog meer dat ip adres ?

groeten Marcel

Ok, ik kijk het morgen na ivm dhcp, 1 van de 2 deelt zowieso uit.

bedoel je hiermee dat de server ip adres 192.168.2.1 heeft ? wat heeft dan nog meer dat ip adres ?

Wel, op de router is het lan ip adres ingesteld op 192.168.2.1 en de server heeft dit ip adres ook toegewezen gekregen dacht ik, of kan dat niet?

Volgens mij klopt dit niet, wanneer je server 192.168.2.1 heeft moet je router een ander ip adres hebben (bijv. 192.168.2.2)

Ok, dan komt er normaal gezien toch iets van een ip conflict op?

Lastig werken zo aangezien ik dit allemaal niet kan nakijken op dit moment.

Ik denk dat jij het over andere ip adressen hebt dan ik.

Goed....
Doe op de server eens het volgende:
Windows toets+R
cmd
ipconfig /all

Wat komt hier uit ?

Doe hetzelfde op een (traag) werkstation.

Wat komt hier uit ?

Groeten Marcel

Server:
ip 192.168.2.1 (preferred)
sub mask: 255.255.255.0
St Gw: 192.168.2.1
DNS Server: 192.168.2.1

Trage pc:
IP: 192.168.2.6
Sub mask: 255.255.255.0
SG: 192.168.2.1
DHCP: 192.168.2.1
DNS server van belgacom

Staat er nog iets van DHCP ingeschakeld ofzo?

bij ons op de server heeft de standaard gateway het ipadres van de router.
Zal in jouw geval iets moeten zijn van 192.168.2.xx
xx zal in ieder geval geen 1 zijn.

Groeten Marcel

Op de router zal wss dhcp ingeschakeld zijn, want elke pc kan toch op internet.

Je bedoelt dan aan de lan kant?

Op de sticker dat op de modem kleeft staat het ip lan: 192.168.2.1, misschien niet slecht om dat te veranderen naar 192.168.2.54 aangezien de server ook 192.168.2.1 is, niet?

Hoe geraak ik eigenlijk om de modem ingelogd, als ik het wan ip intyp lukt het niet.

Groeten
Gorik

Of de server deelt ip adressen uit (dhcp) of de router deelt ze uit, als ze het beide doen dan gaat er iets niet goed.
Daarom vroeg ik ook staat er wanneer je ipconfig /all heb getypt nog iets van DHCP ingeschakeld of zoiets bij.

Als het goed is kun je op de router inloggen door in je internet explorer het volgende in te typen:
http://192.168.2.1.

Groeten Marcel

Op de server is er geen dhcp service geinstalleerd.

Heb ik reeds geprobeerd maar lukt jammer genoeg niet.

Groeten
Gorik

Op de server is er geen dhcp service geinstalleerd.

Dan zit dat met het uitdelen van de ip adressen wel goed want dat wordt verzorgt door de router vermoed ik.
Nu nog het ip adres van de router of de server veranderen.

Ben je al in de router gekomen via het ip adres?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag het adres van de server eens veranderd maar dan moet ik op alle computers de snelkoppeling naar de gedeelde mappen op de server veranderen want hij vindt de oude dan niet meer, hij past het ook niet automatisch aan.

Ben niet in de router geraakt.

Gaat hiermee de traagheid wegzijn?

Of dit het verhelpt weet ik niet, is erg lastig zo hiervandaan problemen analyseren an oplossen.

Als je de gedeelde mappen bereikbaar maakt door de computernaam i.p.v. het ipadres dan heb je niet het probleem dat je alles moet aanpassen.

Wat gebeurde er wanneer je in de router probeerde te komen?

Groeten Marcel

Inderdaad, dat begrijp ik.

Ik kom gewoon uit op google die zoekt op 192.168.2.1

Groeten
Gorik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan