Verkenner traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ho-eve

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2001
Hallo,

Ik heb een probleempje met explorer. Windows verkenner start ineens zeer traag. Duurt een halve minuut voor het venster in beeld komt en daarna moet ik nog minuten wachten totdat de zaklamp alles gevonden heeft. Hij doet dit alleen als ik na booten de eerste keer de verkenner opstart. Daarna verloopt alles soepel. Mappen zijn dan ook gewoon snel benaderbaar. Verder ook geen enkel probleem met overige programma's.
Systeem draait net een paar weken en plots verscheen dit probleem.

Iemand enig idee?

groet,
Wim.

AMD Sempron 2300+
MSI K7N2-L
256 MB
Maxtor 80 GB
MSI gForce2 MX
Realtek netwerkkaart
E-tech 56K modem
A-Open DVD
A-Open CD-RW

Windows XP-SP2

Heb je netwerkverbindingen (//schijven), USB apparaten, langzame CD-speler?

Ik heb een printer (multifunctional) op USB en een Canon digitale camera. Langzaamste drive is 32x, maar dit zat er ook in toen alles nog goed ging. Geen netwerk.
Voor de verandering hebben er twee events plaatsgevonden die vermeldingswaard zijn. Het spel Need for Speed knalde er even uit en ik ben bezig geweest met driver voor die digitale camera. Dat laatste leek niet helemaal lekker te verlopen aangezien hij ook niet als 'virtuele schijf' in de verkenner zichtbaar was. Die software heb ik er al afgehaald, maar geen verandering. Regcleaner ook nog gedraaid.

Hallo,
Heb je soms een cd of dvd in je speler zitten.
Als dit het geval is kan dat wel eens het probleem zijn.
Als ik voor ik verkenner open een cd in mijn speler doe duurt het ook vrij lang voor verkenner alles opent.

Nee, dacht ik in eerste instantie ook aan, maar het duurt echt erg lang. Alsof hij naar iets op zoek is dat er niet is en het uiteindelijk maar opgeeft.
Ik heb wel nog op enig moment mijn oude HD er uitgehaald. Zat er in om gegevens over te zetten. Kan hij daar nog naar op zoek zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan