verkenner ziet bestanden niet op c-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
63
Ikweet niet of dit bij W7 hoort, maar sinds ik een nieuwe PC met W7 heb, heb ik dit: als ik een bestand aanmaak met bijv. pdf-writer of een jpg met photoshop en ik sla deze op direct op de C-schijf dan ziet de verkenner ze niet, als ik dan bijv. via een ander programma (diezelfde pdf-writer of PS) kijk staat het er wel( met een slotje op het pictogram). Als ik helemaal hetzelfde doe en ik sla het op in een map, dan ziet de verkenner en bijv. AdobeReader ze weer wel. Alleen het programma wat het bestand heeft opgeslagen kan dus het bestand terugvinden als het op de c-schijf staat. Wanneer in een map opgeslagen dan kan een ander programma het wel zien / openen.
Kan dit gewijzigd, zodat ik gewoon direct vanaf de c-schijf bestanden kan zoeken?
groet
Mark
 
Hoi,
waarom sla je niet alles op met de optie "opslaan als" ? Dan kun je zelf kiezen waar je bestand wordt opgeslagen en altijd terugvinden.
Als je alleen opslaan gebruikt dan komt het bestand meestal onder de Gebruikersnaam>AppData>Roaming of Local en Local Low>Microsoft enz. of een andere map te staan die meestal verborgen is, tenminste als je de optie "verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" niet hebt aangevinkt bij mapopties (control folders).
 
Laatst bewerkt:
daar gaat het niet om, ik sla het direct op de c-schijf op dus niet in 'mijn documenten' of zoiets, daar heb ik sowieso een hekel aan omdat het erg omslachtig is zaken terug te vinden.
Mark
 
Dan zijn we het daar dus duidelijk oneens over. Het archiveren en ordenen van bestanden heeft wel degelijk zin.
Op de manier hoe jij er over denkt is het dus een wirwar van bestanden die her en der op de C: schijf staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan