Verkenner ziet externe HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardvankan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
2
Ik heb een Dell Dimension 3000 met Windows XP home. Onlangs heb ik een Lacie externe HD gekocht van 320 Gb. Standaard is deze geformatterd in FAT32. In eerste instantie herkende de pc de HD. Ik heb daarna de HD gepartitioneerd en geformatteerd in NTFS. Verkenner ziet deze schijven nu niet meer. Als ik hem aansluit op een USB poort geeft hij het vertrouwde geluid en hij staat ook vermeld in de te verwijderen hardware met de juiste drives (P, Q en R). Als ik via deze computer, beheren, schijfbeheer kijk staan ze ook keurig vermeld. Als ik daar op een schijf, bv P, "verkennen" aanklik komt er een nieuw verkennervenster met die betreffende schijf. Sluit ik dit venster, ziet verkenner hem niet meer. In de veilige modus herkende verkenner de schijven wel en ik heb daar alle gebruikers lees en schrijfrechten gegeven. Maar na het opnieuw opstarten ziet verkenner de schijven nog steeds niet. Ik krijg nergens foutmeldingen. Hoe kan ik de schijf wel zichtbaar krijgen zodat ik er ook wat mee kan doen??
 
Welkom bij Helpmij .nl

Vraag verplaatst naar de juiste sektie, de e-mail bevat een link er naar toe.
 
Na verder zoeken op het internet kwam ik tot de conclusie dat het iets sinmpels moest zijn. Uiteindelijk met Tweak UI de status van de driveletter toewijzing bekeken. Alleen de letters A t/m O waren toegewezen. Nadat ik alle letters had aangevinkt was alles zichtbaar in Verkenner!!! Het heeft alleen wat dagen en ergernis gekost.:(
 
:thumb: Bedankt voor het plaatsen van de oplossing in jouw geval :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan