Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbpv

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
14
Ik werk met Windows 98se.
Wie weet hoe ik Windows Verkenner kan openen op een andere partitie dan C?
Ik heb namelijk 2 harde schijven, die beiden zijn gepartioneerd.
Op partitie D staan mijn documenten. Dit is dan ook de partitie die ik het meest gebruik.
Ik wil dat wanneer ik Windows Verkenner open, dat niet zoals standaard de C-partitie open staat, maar alleen de D-partitie.
Ik wil niet (zoals met een snelkoppeling naar de D-schijf) dat D wordt geopend in een appart venster.
Nee, ik wil het Windows Verkenner venster openen waarbij alles dichtgevouwen staat,
behalve D, deze moet opengevouwen staan.
Ik heb dit probleem al aan menigeen voorgelegd, maar er is nog niemand geweest die hiervoor
de oplossing wist. Ik hoop dat jij het wel weet.
 
Welkom op Helpmij!

Je maakt dus een snelkoppeling van c:\windows\explorer.exe naar het buraublad en kiest eigenschappen.

En met die "forumule" van Wim1960 die je bij "doel" zet moet je in plaats van c: op het eind d: op het eind doen.

Ik heb het net getest en het werkt. (in xp, maar moet hetzelfde zijn in win98)

zo dus: C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n, /e,d:\

Het blijft wel een snelkoppeling. Hoe je dit weer terugplaatst dat als je de "gewone" verkenner opent het ook zo werkt weet ik niet. (dus rechtklik op start, verkenner)
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook de snelkoppeling in het start menu op deze manier aanpassen, voor zover ik weet.
 
Dit kwam in de mailbus binnen (@cbpv, graag om het centraal te houden op "reageer op bericht" klikken :) )

Tanja,
Je antwoord is perfect! Precies wat ik zocht.
Dankjewel.

Lach maar. De wereld is al boos genoeg.
Pascal

Ik heb alleen voortgeborduurd op de link van Wim om het makkelijk te maken voor je.;) Dus de eer komt Wim toe:D
 
Ook ik kreeg een PB tje.

Wim,
Je antwoord is goed!
Tanja1968 heeft op jouw antwoord nog een verduidelijking gegeven.
Dankjewel.
Pascal

En ook ik heb hem maar gestolen. Maar beter goed gejat, dan slecht bedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan